Loose Change

Mer
16 år 3 månader sedan #107452 av ak
Loose Change skapades av ak
En av de bättre dokumentärerna jag har sett. Tar upp fakta som väldigt sällan hörs när det gäller 9/11:

Se videon genom att klicka på denna länk[/url:1jo5fayi]
Mer
16 år 3 månader sedan #107463 av X
Svar från X i ämnet Loose Change
imdb.com/title/tt0759952/
Behandlar samma ämne och knyter ihop det på ett väldigt unikt sätt. Rekomenderas varmt.
Mer
16 år 3 månader sedan #107480 av idefix
Svar från idefix i ämnet Loose Change

ak000 skrev: En av de bättre dokumentärerna jag har sett. Tar upp fakta som väldigt sällan hörs när det gäller 9/11:


Jag tycker Loose Change har vissa logiska luckor som är svårförklarade, till exempel så har de inga teorier om vart alla flygpassagerare ska ha tagit vägen utan verkar lita på att den som tittar ska tänka nåt i stil med "Aha! Den amerikanska regeringen har avrättat massor med människor för att dölja en lögn" och liknande bisarra föreställningar.

Jag tror vi förr eller senare kommer att vänja oss vid att 11 september 2001 var en sällsynt, lyckad terrorattack som med små medel lyckades åstadkomma något ofattbart stort.
Mer
16 år 3 månader sedan #107503 av ak
Svar från ak i ämnet Loose Change
Visst, Loose Change har luckor, t.ex när det gäller WTC-attacken. De pekar på att det ser ut som en kontrollerad förstöring medans det går att förklara med att tornet började kollapsa av vikten när de översta våningarna brakade ner på varandra. Dock ställer de en hel del intressanta frågor, t.ex kring "attacken" på Pentagon och om ögonvittnena vid WTC som rapporterade om flera explosionen i tornen innan de rasade samman.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
16 år 3 månader sedan #107512 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Loose Change
Nä, terrorism betyder fanatism, det är ingenting vi kan acceptera på rak arm, om det är det terroristerna trodde. Tala om att vara naiva! Tror dem att islamism blir accepterad genom bombning, så tror dem fel, snarare tvärtom. Titta bara på nazityskland. Detta krig kommer att sträcka sig längre än så! Men islamismen är redan en förlorare! Deras kultur blir mer genomskinlig eller urvattnad för varje attentat som sker i religionens namn. Jag hoppas inte bli drabbad av en fatwah! För jag ser till människorna inte religionen! Det är bara fred som kan bana väg till vår gud!

Vars är världen på väg?
Mer
16 år 3 månader sedan #107554 av ak
Svar från ak i ämnet Loose Change
Att al-CIAda skulle orkestrera WTC-attacken från en grotta i Afghanistan låter nästan psykotiskt.