Psykoser - Ett humanistiskt och biologiskt perspektiv

Mer
15 år 6 månader sedan #153069 av Ready
Denna bok av Johan Cullberg funderar jag på att köpa men det verkar som om den bytt namn till "Psykoser - Ett integrerat perspektiv". Jag läste recensionen och jag kommer nog att köpa den tillsammans med "Diagnosis Schizophrenia". Det blir bra julklapps böcker.

Admin, kanske borde du nämna namnbytet i din recension.

Jag håller på att läsa "Surviving Schizophrenia". Det är tung läsning, men boken verkar vara synnerligen heltäckande och den är skriven av en person som har sympati för de med sjukdomen schizofreni. Jag borde läst på mer om scizofreni när jag blev sjuk, istället lyssnade jag blint på läkarna och det dem sa var inte alltid rätt.
Mer
15 år 6 månader sedan #153085 av Ready
Vad heter boken som du syftar på? Jag tänkte att jag en gång för alla skulle sätta mig in i sjukdomen, så att jag lättare kan bemöta läkarna.
Mer
15 år 6 månader sedan #153092 av Geta
Niklas, kan du med några få ord förklara vad John Nash
fick nobelpris för?
  • Ready.
  • Besökare
  • Besökare
15 år 6 månader sedan #153106 av Ready.
Jag orkar inte sätta mig in i Nash matematik för tillfället. Skulle kanske vara intressant med en populärvetenskaplig framställning.
Mer
15 år 6 månader sedan #153134 av Admin1

Ready skrev: Denna bok av Johan Cullberg funderar jag på att köpa men det verkar som om den bytt namn till "Psykoser - Ett integrerat perspektiv". Jag läste recensionen och jag kommer nog att köpa den tillsammans med "Diagnosis Schizophrenia". Det blir bra julklapps böcker.

Admin, kanske borde du nämna namnbytet i din recension.


Tack för påpekandet och jag har nu ändrat recensionen. Surviving schizophrenia är en bra och också väldigt billig bok. Mycket läsning för pengarna. Johan Cullbergs bok är betydligt dyrare, men den finns att låna på biblioteket. Även om biblioteket inte har boken kan de låna den från ett annat bibliotek, vilket brukar kosta 5-10 kr.

Har du läst denna bok, som RSMH säljer?
Ta tillbaka makten över ditt liv - en väg till återhämtning efter kriser och psykisk sjukdom
www.viska.se/index.php/recension ... sk-sjukdom
Mer
15 år 6 månader sedan #153194 av Ready

Admin1 skrev: Har du läst denna bok, som RSMH säljer?
Ta tillbaka makten över ditt liv - en väg till återhämtning efter kriser och psykisk sjukdom


Jag har inte läst boken. Tack för tipset. Alltid bra med böcker på svenska.