Den dagen min dotter blev galen - en bok jag köpt idag.

Mer
14 år 6 månader sedan #251477 av SNAILZ
Jag var på bokhandeln med min mamma idag, hon tog på skoj upp en bok som hette "den dagen min dotter blev galen" och sa att den borde hon köpa eftersom jag "blev galen" när jag blev psykotisk. Jag blev intresserad och läste då på baksidan av boken. Det stod såhär:

En sommarkväll rusar Michael Greenbergs dotter Sally ut i trafiken på Manhattan helt övertygad om att hon har kosmisk insikt och kan stoppa bilarna. Det maniska anfallet drabbar utan förvarning - plötsligt är Michaels dotter en främling för honom. På några dagar förvandlas deras gemensamma liv till ett kaos av oro, smärtsamma skuldkänslor och sluten psykiatrisk vård
Minnesvärt, gripande och osentimentalt berättar journalisten och författaren Michael Greenberg om sommaren då hans älskade dotter drabbades av en svår psykisk sjukdom.


Jag tyckte boken verkade intressant, verkar ju som att det handlar om en psykos med tanke på den kosmiska insikten hon fick. Vad tycker ni? Är det någon som läst den som kan säga om den var bra? Jag ska börja läsa den ikväll :)
Mer
14 år 6 månader sedan #251480 av Erica
Jag har lånat den, den ligger i högen men det finns några andra före. vi får sncka om den sen när jag också har läst den :)
Mer
Mer
14 år 6 månader sedan #251488 av SNAILZ
Intressant artikel. Förlåt om jag startade en tråd om en bok folk kanske redan visste om :(
Mer
14 år 6 månader sedan #251494 av Tikki
Jag kände inte till boken. Jättebra att Du startade tråden SNAILZ.
Mer
14 år 6 månader sedan #251497 av Tikki
Och jag upptäckte också att SvD har en reporter som heter Harry Amster. Undrar vad där står på hans brevlåda, H.Amster?