Skulle du läsa/köpa denna bok?

Mer
12 år 3 månader sedan #455733 av Erica
Hur sannolikt vore det att du skulle vilja läsa/köpa en bok med denna baksida? Skala 0-10.

"Nu skulle karusellen snart komma att rusa. Ja, nu jävlar skulle det snart hända, bland champagne och fyrverkerier. Det som ledde till mardrömmen som skulle komma att ta allt ifrån mig, min själ, mitt självförtroende, mina drömmar och min livslust. Det var då kylan tillslut trängde igenom skinnet, det var då frosten kom innanför min hud. Plötsligt hör jag ett klick, sedan hör jag en röst. Min kropp börjar skaka. Framåt morgonen somnar jag tillslut och när jag vaknar kommer allt vara som vanligt igen, jag var bara uttröttad. Nej, så kommer det inte alls att vara, det här är bara början, början på ett besök i helvetet, fast det vet jag förstås inte om ännu. Nu vaknar jag igen, rösten är kvar, dessutom är det fler personer nu, onda människor som tagit kontroll över min hjärna, som hör allt jag hör, ser allt jag ser och vet varenda liten detalj om mig, jag kan inte tänka en endaste tanke utan att de hör den. De finns i mitt huvud varje vaken sekund och jag är väl medveten om vad de håller på med, de vill bryta ner mig till noll, de vill driva mig till självmord, de har bestämt sig för att på ett eller annat sätt ska de se till att jag inom en snar framtid kommer att vara död. De terroriserar mig, jag darrar, hjärtat bankar så hårt, jag sover knappt, jag äter knappt och efter ett tag kommer allt till en punkt då jag inser att min enda chans att överleva är att samarbeta med dem."

Av Erica
Mer
12 år 3 månader sedan #455756 av Geta
Nu är det lite svårt att läsa texten, då den är så tät. Kan du inte dela in den i stycken?
Mer
12 år 3 månader sedan #455762 av zoegas
Ja, den var väll bra. Men för lång för en baksida.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
12 år 3 månader sedan #455768 av Erica
Den här då? Samma skala.

"Det här är Erica xxx självbiografiska berättelse. Den handlar om hur hennes liv snurrat snabbt snabbt, likt en karusell som till slut börjar rusa. Hon träder in i en förvirrande psykotisk mardrömsvärld där allting vänds uppochned och allt som hon någonsin vetat om världen måste nu ifrågasättas. I det vackra vinterlandskapet på Öland blir Erica skogstokig och rösterna leker dygnet runt med hennes hjärna. ”Och det är nu du ska ta livet av dig”, säger rösterna, ”den här världen kommer bli mycket bättre utan dig!” Det blir en kamp på liv och död.
En gripande, utblottande, välskriven och poetisk skildring av psykoser och om livet i övrigt. Har du någonsin velat se in i galen persons hjärna? Här har du chansen! Erica beskriver med knivskarp precision om hur det är att leva i helvetet på jorden. Välkommen in!"

Av Erica
Mer
12 år 3 månader sedan #455772 av Isa-Alise
Mycket bättre! Den boken skulle jag nog köpa...
Mer
12 år 3 månader sedan #455776 av Geta
Mycket bättre! :tummenupp