Kynurensyra

  • Xawalé
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 9 månader sedan #134433 av Xawalé
Kynurensyra skapades av Xawalé
Är det någon som vet hur långt tid det kan ta med framställningen av mediciner som hämmar produktionen av kynurensyra? Skulle vara riktigt roligt om det är så som dom säger att det kan bli ett botemedel, då skulle alla mina/våra problem vara ur världen!
Mer
15 år 9 månader sedan #134466 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Kynurensyra
Vad jag läst har de nyligen påbörjat arbetet att hitta läkemedel, som verkar antipsykotiskt via kynurensyra. Det tar väldigt lång tid att forska fram helt nya läkemedel. Det kan nog ta 10 år innan ett läkemedel finns på apoteken och man kan inte vara säker på att det kommer att lyckas.

Om några år kommer det troligen att komma ett aantipsykotika, som verkar på ett helt nytt sätt och via glutamat. Det blir det första antipsykotika, som inte direkt verkar via dopamin.
  • kynurensyra
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 9 månader sedan #134468 av kynurensyra
Svar från kynurensyra i ämnet tja
okej men hur kommer det sig att det tar runt 10år? Det är för lång tid för mig att vänta... Dom säger ju att det kan bli ett botemedel och dom har även sagt att dom vet säkert att man kommer tillfriskna mm....
Mer
15 år 9 månader sedan #134471 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Kynurensyra
Det kommer nog ta några år innan man fått fram en effektivt läkemedel, som verkar via kynurensyra. Sedan tar utprovningen av läkemedlet på patienter några år. Det är väldigt komplext och dyrt att ta fram ett nytt läkemedel och det är mycket, som skall kontrolleras. 10 år är tyvärr fullt realistiskt.
  • Anonym
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 9 månader sedan #134473 av Anonym
Svar från Anonym i ämnet tja
okej fan va synd.. Hjälper de mediciner som finns idag något då? Jag lider väldigt stark... :(
Mer
15 år 9 månader sedan #134479 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Kynurensyra
30 % får full effekt av dagens antipsykotika medan 60 % får otillräcklig effekt. 10 % får nästan ingen effekt. Det behövs effektivare antipsykotika än de som finns idag. Leponex, Zyprexa, Risperdal och Trilafon har minst 20 % bättre effekt än de andra preparaten. Leponex har starkast effekt.