Uppdatering Solian

Mer
10 år 6 månader sedan #619758 av Evillynn
Tänkte uppdatera lite om hur det går mer Solian. Tar nu en dos av 200mg Solian (ska upp till 400) och 200mg Leponex som ska trappas ut helt på fredag och då ska jag gå upp i full dos Solian också. Har inte märkt några biverkningar eller psykossymptom alls. Solianen sattes in i fredags.

Enda problemet jag har nu är med sömnen. Gissar att det beror på att jag tar så pass låg dos Leponex nu. Måste ta 2mg Flunitrazepam för att ens ha en chans att somna. Kan ligga i timmar.
Mer
10 år 6 månader sedan #619821 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Uppdatering Solian
Låter spännande detta. Det kommer säkert att gå bra. Tar du Leponex-dosen innan du lägger dig för då borde den fungera som sömnmedel. Som alternativ till Flunitrazepam kan Quetiapine 100 mg (Seroquel) vara. Seroquel är egentligen en vidareutveckling av Leponex och ger liksom Leponex också trötthet och kan fungera som sömnmedel.
Mer
10 år 6 månader sedan #619881 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet Uppdatering Solian
Har testat Seroquel och får migrän av den. Jag tar Leponex innan jag lägger mig, men det fungerar inte riktigt för sömnen. Tror det är för att dosen är så pass låg. Är van vid 500mg.
Mer
10 år 6 månader sedan #620063 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Uppdatering Solian
När tar du Solianen? På morgonen eller kvällen?
Mer
10 år 6 månader sedan #620101 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet Uppdatering Solian
Både och. 100mg morgon och kväll. Ska upp till 200mg morgon och kväll på fredag.
Mer
10 år 6 månader sedan #620252 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Uppdatering Solian
Det verkar som om Solian kan både ge sömnbesvär och trötthet som biverkan.