seroquel

  • kgu
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 4 dagar sedan #13097 av kgu
seroquel skapades av kgu
Hej !

Jag började med seroquel för drygt en vecka sedan. Något jag har märkt är att man blir sömnig av den på ett skönt och behagligt sätt. Sömnigheten tar bort min ångest, men sömnigheten försvinner efter 2 timmar efter att man tagit tabletten. Sen sparkar min ångest igång igen, och helvetet brakar lös. Jag fick seroquel för min paranoia och schizoaffektiva psykos. Något jag känt länge är att jag lätt känner mig styrd av andra människors viljor. När människor säger något dumt så känns det som att det är så, obehagligt. Jag har ännu inte fått någon effekt av seroquel. Hur lång tid tar det innan tabletten börjar verka?

Jag läste om vanföreställningar på internet, och där sa dom att vanföreställningar kan handla om utseendet, tex att patienten tycker att någon kroppsdel är vanskapt som näsa, mun,öron eller håret,och att dom p.g.a av detta inte kommer att få några vänner. Jag tycker att mitt hår ser konstigt ut. Kanske att det är en vanföreställning
Mer
19 år 4 dagar sedan #13182 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet seroquel
Antipsykotika, som Seroquel börjar ge effekt efter 2 veckor och full effekt brukar komma inom 2 månader. Det preparat som kan ge effekt senare än detta är Leponex.

Vanföreställningar är ganska vanliga och oftast tycker jag att det kan vara paranoia t.ex. att SÄPO eller CIA förföljer en. Vanföreställningar räknas till de positiva symptomen, som antipsykotika har oftast effekt mot.
Mer
19 år 4 dagar sedan #13185 av Moonlight
Svar från Moonlight i ämnet seroquel
Jag har tagit seroquel nu i några månader. Jag känner av den nu, vilket jag inte gjorde från början. Jag känner att jag lättare kan gå på stan och jag känner mig inte övervakad som jag gjorde tidigare. Jag har 3x25 mg + 100 mg. Alltså 175 mg som jag tar på kvällen. Matsuget brukar komma efter ett tag då jag tagit tabletten men jag försöker hålla emot annars kan det bli lite mackor :lol: Jag sover länge på seroquel och den hjälper även mot sömnsvårigheter som jag har så jag behöver inte ta stilnoct varje gång nu.
Mer
19 år 3 dagar sedan #13239 av Malin
Svar från Malin i ämnet seroquel
jag äter också seroquel. tar 400mg om dagen.
vet inte riktigt om den hjälper. förut hade jag tankar som rusade i 180 i skallen, nu ekar det tomt. vet inte vad som är bäst.
men jag sover bättre. otroligt mycket bättre!!
fast det är lite jobbigt efter att jag har tagit morgondosen, för jag har ganska svårt att hålla ögonen öppna under förmiddan... hehe...
Mer
18 år 9 månader sedan #19346 av smint
Svar från smint i ämnet Seroqueel
Ser dere svensker får lave doser. Jeg går nå på 400x2 om dagen, har også hørt at seroquel effekten kommer først i høye doser. Har legene gitt dere som går på under 400x2 om dagen noe svar på hvorfor dere går på så lave doser? Jeg har det faktisk veldig bra om dagen, har paranoid schizofreni, følte meg virkelig tilbakestilt etter de 8mnd på psykiatrien.

EDIT: Blir ikke trøtt av en så høy dose i det hele tatt.
  • Trötter
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 9 månader sedan #19349 av Trötter
Svar från Trötter i ämnet seroquel
Jag hade också Serquel 1000 mg per dag (morgon+kväll) ett tag men slutade med dom nu ibörjan av året eftersom jag trodde att jag var frisk och att de konstiga sakerna verkligen hände. Jag var förföljd utav mördare som skulle likvidera mig. Och så hade läkarna konspirerat sig med dom.
Så det var besvärligt värre.