Ni som äter Seroquel...

Mer
13 år 8 månader sedan #327783 av Saari
... har ni gått upp i vikt? Vilken dos tar ni, och är det vanliga eller depot-tabletter? Försöker ni hålla vikten, eller gå ner? Hur går det för er?

Jag äter nu 600mg depot och min viktminskning har stagnerat helt. Jag har jättesvårt att ens hålla vikten jag lyckats gå ner till innan de drog upp min dos Seroquel. Det är en jätteuppförsbacke och jag har spårat det fram till att det beror på Seroquelen. Pratade med min läkare idag och sa att jag helst vill sänka den, men att jag samtidigt förstår att jag just nu är i ett känsligt läge och att det vore oklokt. Samtidigt så är det plågsamt att ha problem med vikten, plågsamt att inte lyckas gå ner.

Jag känner mig väldigt bitter eftersom jag måste äta den. Han föreslog Lithionit men jag har ätit det och då nådde jag min maxvikt eftersom att jag inte kunde låta bli att dricka läsk (för ni vet ju att man blir törstig av litium). Jag känner mig bitter över att vara psykiskt sjuk och kanske få äta medicin hela livet. BLÄ. Hur i helvete ska jag lyckas gå ner i vikt om det jämt ska vara så svårt... att ha mediciner emot sig hela livet eventuellt, jag kommer dö i fetma och inte självmord.
Mer
13 år 8 månader sedan #327794 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Ni som äter Seroquel...
Jag väger 100 pannor, trots att jag är liten till växten. Jag får nog också stå på meds intill döden. Ingen kul framtidsutsikt.
  • Frankie
  • Besökare
  • Besökare
13 år 8 månader sedan #327801 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Ni som äter Seroquel...
Precis som Fantasio, väger jag runt 100. Det är Seroquelens fel, har gått upp minst 30 kilo på den.
Är också bitter, Saari! Fy faan.
Mer
13 år 8 månader sedan #327802 av Erasee
Svar från Erasee i ämnet Ni som äter Seroquel...
Jag väger ännu mera, min vikt är på ca 127kg, och är 182cm,hjälp mig!!!hehehe...
Mer
13 år 8 månader sedan #327864 av Saari
Svar från Saari i ämnet Ni som äter Seroquel...
Alternativ,

Du behöver ju inte läsa, eller skriva för den delen, om det stör dig.
Mer
13 år 8 månader sedan #327897 av nattbarn
Svar från nattbarn i ämnet Ni som äter Seroquel...
Jag äter 900mg prolong (som är depot fast i Finland) och jag äter EXTREMT lite och spyr ofta så jag går faktiskt sakta ner i vikt, men samtidigt lever jag inte alls hälsosamt! Väger 90 nu mot 94 för en månad sedan, försöker hålla förbränningen igång med att gå ut och gå mycket och äta flera gånger om dagen, men jag äter bara runt 1000 kcal om dagen, vilket man åtminstone måste äta för att få tillräkligt energi till hjärnan och hjärtat och sådant viktigt, och för att inte kroppen ska ställa in sig på svält, då går man nämligen ännu mindre ner i vikt samt går upp massor när man väl börjar äta mera, men jag börjar nog antagligen inte äta mera de närmaste 30kilona iallafall. När man vänjer sig vid att ätal ite ofta blir man inte heller hungrig lika lätt, eller om det beror på min epilepsimedicin, Keppra, man kan nämligen tappa aptiten av den har jag hört (eller så kan det gå tvärtom) för jag har ätit den i flera år också nu, ungefär lika länge som Seroquel Prolong, eftersom det är den medicin jag fick efter Leponex som jag fick epileptiska anfall av samt gick upp från det rätt hälsosamma 72 till 98... Har sedan dess pendlat i vikt, går upp när jag försöker låta bli att spy, ner när jag inte orkar kämpa emot och bara spyr upp ångesten...