Valdoxan?

  • antidepressiv
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
13 år 7 månader sedan #339949 av antidepressiv
Valdoxan? skapades av antidepressiv
Någon som använder Valdoxan eller har erfarenheter av denna? Ska vara en ny antidepressiv.

Har tidigare använt Mirtazapin främst mot sömnproblem och en del ångest.
Men effekten verkar nu inte på samma sätt så kanske ska byta till Valdoxan.
Mer
13 år 6 månader sedan #339995 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Valdoxan?
Ingen här har nog använt Valdoxan, som har nackdelen att man får ingen rabatt och får betala hela kostnaden själv. Jag skulle nog använda ett annat preparat. När jag använde antidepressivat Aurorix, så sov jag extremt bra av det.

Här finns en gammal tråd om Valdoxan:
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=2&am....php?f=2&t=17829 [/url]<!-- l -->
Mer
13 år 6 månader sedan #340000 av IRL
Svar från IRL i ämnet Valdoxan?
Okej. Hur mycket kostar den?

Om den är bra så kan det vara värt.
Mer
13 år 6 månader sedan #340068 av kath
Svar från kath i ämnet Valdoxan?
jag fick valdoxan för att inga sömnpiller funkade på mig.
i början när jag använde den så blev jag lite mer deppig än "normalt" men det blir man oftast av alla antidepp (iaf jag).
ett tag sov jag jättebra sedan blev det som innan och jag fick höja dosen, då betalade landstinget (det är väl dom som har hand om psykiatrin?) tabletterna eftersom jag inte hade råd.
nu har jag en annan grundmedicinering och behöver inget extra för att kunna sova så jag har slutat med den.
Mer
13 år 6 månader sedan #340079 av Lillan
Svar från Lillan i ämnet Valdoxan?
Valdoxan är bara intressant en kortare tid.
Dyrt.
Jag tror inte det finns marknad för denna i fortsättningen.
Men det var en kul ide.
Mer
13 år 6 månader sedan #340252 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Valdoxan?
Att Valdoxan inte ingår i läkemedelsförmånen (liksom Circadin) är ett tecken på att det inte anses som ett livsnödvändigt läkemedel. Hela gruppen antidepressiva har halvbra effekt och är bäst egentligen vid svåra depressioner. När det gäller antidepressiva skall man nog egentligen välja billigaste preparaten typ Sertralin eller Citalopram, eftersom effekten inte är fantastisk för gruppen.