zoloft/biverkningar

  • Abblie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 10 månader sedan #1620 av Abblie
zoloft/biverkningar skapades av Abblie
Ska man verkligen svettas av zoloft hela tiden, för det är det jag gör, bytte från fluoxetin och den sitter ju kvar i tre veckor kan det vara därför? Andra som har erfarenhet av zoloft och biverkningar från denne medicin.?
Mer
19 år 10 månader sedan #1623 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet zoloft/biverkningar
Hej!

Jag har inte prövat Zoloft, men väl Cipramil, som är väldigt likt, men jag har inte upplevt några svettningar, trots att de kan förekomma enligt FASS. Enligt FASS kan svettningar förekomma för Zoloft också och det är en vanlig biverkan.
www.fass.se/LIF/produktfakta/art ... ocTypeID=5

Antidepressivat fluoxetin stannar kvar i kroppen upp till 5-6 veckor, men efter 2 veckor borde det inte kunna störa Zoloft. Det är inte omöjligt att fluoxetin kan påverka det hela, men samtidigt borde besvären minska för dig. Är det besvärande tycker jag att du skall kontakta läkaren. Möjligen kan det kanske gå att minska dosen för att se om besvären också minskar.

Admin
Mer
19 år 10 månader sedan #1625 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet zoloft/biverkningar
Jag har för mig att jag svettades mer när jag åt Zoloft, inte hela tiden, men med iaf.
  • Elin
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 3 månader sedan #7902 av Elin
Svar från Elin i ämnet zoloft/biverkningar
Jag äter Zoloft sen några månader tillbaka, men svettas inget speciellt. Däremot gäspade jag rätt mycket i början, och fick "obehagskänslor" ibland...
  • julia
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 3 månader sedan #8204 av julia
Jag har inte upplevt några svettningar men jag vill fråga dej hur länge du har användt zoloft. Det e ju väldigt vanligt med biverkningar av olika slag till en början. Jag hade biverkningar i 4-6 veckor fy vad tråkigt men vad fan nu mår jag i alla fall bättre.Med vänliga hälsningar Julia diagnos ångest
Mer
18 år 5 månader sedan #27577 av __Vingklippt__angel_
Svar från __Vingklippt__angel_ i ämnet Zoloft...
jag har ätit zoloft... och jag har inte fått dom biverkingar som att svettas mkt... men jag gäspade oxå mkt i början... men jag blev iaf lite piggare!