Kör ni eller har kört bil på benzo?

Mer
12 år 10 månader sedan #413255 av Poppy
När jag åt Xanor försökte jag undvika att köra bil, men ibland var jag tvungen. Jag märkte ju att min reaktionsförmåga var sämre än normalt (min man testade att vifta med handen framför mina ögon, och det tog typ ett par sekunder innan jag ryckte undan, fast man normalt gör det på en gång). Jag tog som regel att inte köra fortare än 30, för jag tänkte att i den farten kan iaf inga farliga olyckor hända. Nu hände aldrig nånting som tur var, och sen kunde jag sluta med Xanoren efter några veckor.

Är det nån mer här som kört bil med benzo i kroppen? Kände ni att eran reaktionsförmåga var sämre? Hur gjorde ni för att undvika olyckor?
Mer
12 år 10 månader sedan #413259 av Geta
Har inte använt bensodiazepiner men kommer ihåg att jag en gång nästan körde
in i ett vägräcke när jag höll på att återhämta mig från en psykos.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
12 år 10 månader sedan #413260 av Jocke
Egentligen är man ett farthinder om man kör så sakta, men det med älgen visar ju att du använder sunt förnuft när du kör bil.

Vars är världen på väg?
Mer
12 år 10 månader sedan #413262 av Isa-Alise
Nej. Du är aldrig "tvungen" att köra bil. Du kan ställa bilen och ta en taxi. Kör aldrig onykter - vare sig av alkhol, droger eller lugnande mediciner. Då kan du orsaka en olycka som du kommer att ångra resten av livet.
Mer
12 år 10 månader sedan #413263 av Geta
Jag vet en kille som blev kuggad vid uppkörningen för körkort för att han körde för sakta.
  • Guest
  • Besökare
  • Besökare
12 år 10 månader sedan #413269 av Guest
Svar från Guest i ämnet Kör ni eller har kört bil på benzo?
Raderat