Lamictal

Mer
12 år 8 månader sedan #428067 av silent
Lamictal skapades av silent
tänkte höra med några här har hittat en medicin nu som heter Lamictal skall vara bra mot depression och mot mani m.m nån här som tar denna medicin eller tagit och funkar den för er och går man upp i vikt av denna står på bipacksedeln att man inte gör det men frågar för säkerhetskull vore kul med svar :)
Mer
12 år 8 månader sedan #428170 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Lamictal
Jag vet en person som hade många djupa depressioner som slapp de djupa dipparna när hon fick lamictal...
Mer
12 år 8 månader sedan #428174 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Lamictal
Det finns gamla trådar om Lamictal:
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=2&am....php?f=2&t=23876 [/url]<!-- l -->
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=2&am....php?f=2&t=24199 [/url]<!-- l -->
Mer
12 år 8 månader sedan #428178 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Lamictal
Jag har Lamictal. Den funkar primärt mot depressioner men i viss mån även manier, fastän litium och valproat mm funkar primärt mot manier. Jag har &quot;en för liten hatt&quot; på mig, ett tryckande band runt huvudet sedan jag började med Lamictal (har haft den länge tre år kanske? Gissar bara) men det är definitivt värt det. Jag har sluppit djupa depressioner sedan dess och jag blir piggare på morgonen av den, tar bla Lamictalen på morgonen och orkar gå upp (dvs om jag vaknar tillräckligt för att få i mig pillerna...) ;)
Mer
12 år 7 månader sedan #428249 av krokus
Svar från krokus i ämnet Lamictal
Förut var jag tillsammans med en kille som tog Lamictal. Minns inte riktigt hurdan han blev men efter ett tag fick han utslag på armarna och var tvungen att sluta direkt.

I FASS står det:

Ett litet antal personer som tar Lamictal får en allergisk reaktion eller hudreaktion som kan vara allvarlig och utvecklas till allvarligare problem om de inte behandlas.

Mer
12 år 7 månader sedan #428266 av silent
Svar från silent i ämnet Lamictal
ok intressant medicin som är värt att testa tackar för svar