Abilify???

  • Mhortz
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 månader sedan #23943 av Mhortz
Abilify??? skapades av Mhortz
Hejsan jag har precis fått Abilify utskrivet och jag undrar vad ni andra har för synpungter på den medicinen?
Mer
18 år 6 månader sedan #23945 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Abilify???
Jag vill inte skrämma dig men när jag hade Abilify så kändes det som jag hade fått ett djävulsgift i mig. Jag fick en svår plågande ångest och kunde inte sitta still. Jag mådde iallafall inte illa av den som många gör av Abilify.
Man sover oftast sämre när man har Abilify och man kan behöva sömntabletter till natten. Abilify har inte den viktökningen som Zyprexa,Risperdal och Leponex och det är ju positivt. Jag är väldigt tveksam till detta preparat,för det har inte funnits så länge och man vet inte hur bra det är egentligen. Jag tyckte det var kasst men det kanske funkar för dig. Jag hade 15 mg.
  • Mhortz
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 månader sedan #23946 av Mhortz
Svar från Mhortz i ämnet Abilify???

Jeff skrev: Jag vill inte skrämma dig men när jag hade Abilify så kändes det som jag hade fått ett djävulsgift i mig. Jag fick en svår plågande ångest och kunde inte sitta still. Jag mådde iallafall inte illa av den som många gör av Abilify.
Man sover oftast sämre när man har Abilify och man kan behöva sömntabletter till natten. Abilify har inte den viktökningen som Zyprexa,Risperdal och Leponex och det är ju positivt. Jag är väldigt tveksam till detta preparat,för det har inte funnits så länge och man vet inte hur bra det är egentligen. Jag tyckte det var kasst men det kanske funkar för dig. Jag hade 15 mg.


Jag uppskattar din ärlighet och jag har redan sömntabletter, men då vet jag lite vad jag har att vänta mig :p
Föresten hur många mg hade du jag har 15mg
Mer
18 år 6 månader sedan #24018 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Abilify???
Det är nog ganska många här som prövat Abilify, men alla har inte varit nöjda och det är några som har slutat med denna medicin. Problem med sömnen, illamående, kräkningar och ökad oro är biverkningar, som folk berättat om. För att minska effekten på sömnen brukar de flesta dosera Abilify på morgonen. Abilify är det första preparatet av den tredje generationens antipsykotika och kallas för dopaminstabiliserare. Det är alltså en nyhet på antipsykotikaområdet.
Mer
18 år 6 månader sedan #24021 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Abilify???
För mig fungerar Abilify bra... jag tar 10 mg på morgonen...
  • Mhortz
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 6 månader sedan #24034 av Mhortz
Svar från Mhortz i ämnet Abilify???
Sorry såg inte att du hade skrivit att du hade 15mg