Problem

Mer
18 år 5 månader sedan #26967 av Abzu
Problem skapades av Abzu
Jag har stött på ett ganska stort problem.... Jag trodde att jag hade ett uttag till på mitt Abilify-recept eftersom jag fick tillbaka det från Apoteket. Nu visar det sig att så inte var fallet. Jag har en veckas medicin kvar och ingen läkare i GBG än så länge som kan skriva ut åt mig.
Ska jag gå till psykakuten? Eller var ska jag vända mig?
Jag måste ju ha medicinen liksom.
Mer
18 år 5 månader sedan #26970 av Geta
Svar från Geta i ämnet Problem
Du måste söka psykakuten snarast så att du inte
står utan medicin.
Det är så lätt att komma i svajning bara man är
utan antipsykotika några dar.
Vem skrev ut medicin åt dig förra gången? Kan du
inte få hjälp att bli överflyttad till någon läkare i
Göteborg.
Mer
18 år 5 månader sedan #26976 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Problem
Ja det får väl bli psykakuten helt enkelt.
Jag har skickat min remiss till psyk i min stadsdel, men inte fått nått svar på den än, men det kommer väl.
Min gamla läkare i Eslöv var tydligen på konferens och kunde inte hjälpa mig.
Mer
18 år 5 månader sedan #26986 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Problem
Om du har kvar det gamla Abilifyreceptet glöm inte att ta med det till psykakuten. Det är ju ett bevis på att du använt preparatet tidigare. Du måste nog också stöta på dem i din stadsdel så att du får en läkarkontakt i Göteborg. Konstigt att de inte har hört av sig.
Mer
18 år 5 månader sedan #26996 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet Problem
Ja som tur är har jag de gamla recepten kvar, så jag ska ta med dom till psykakuten.
Det är tydligen 10-12 veckors väntetid på psyk här....
  • Besökare
  • Besökare
18 år 5 månader sedan #27018 av
Svar från i ämnet Problem
Abzu, det var ett tag sen vi pratade här på chatten. men jag tror inte det är så farligt att inte äta medicin ett tag, psykosen brukar komma långsamt iaf för mig. men vissa slår det till direkt. när abstinensen kommer så kan hallucinationer och vanföreställningar uppträda men som försvinner nästa dag. dethär gäller zyprexa. bra att du tar ansvar om din medicinering