Theralen

Mer
18 år 5 månader sedan #28423 av Khujo2001
Theralen skapades av Khujo2001
Jag får ju som sagt inte ut någon benzo el. liknande , min läkare har nu skrivit ut Theralen (förutom Zyprexa o Paroxetin) 1 ml vid behov jag undrar nu hur man tar det på bästa sätt för att uppnå en jämn lugn nivå (utan att bli för trött) tycker egentligen inte om det, men tänker ta den tills de andra medicinerna ger effekt.
Mer
18 år 5 månader sedan #28428 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Theralen
Jag tycker att man blir lugn av Theralen... föredrar att få tabletter som man kan dosera i mindre doser 5 mg till 10 mg kan räcka mot lätt ångest... 1 ml har 40 mg, så man kan bli rätt trött av den dosen....
Mer
18 år 5 månader sedan #28429 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Theralen
Khujo2001 Jag tar mina tabletter Theralen de dagar jag känner att jag vill sova tidigt.
Det kan vara så att jag har sovit dåligt natten innan och måste tänka på sova nästa natt för att inte gå in i förstadiet till en psykos.

Jag tar 2 tabletter 5 mg till natten när jag behöver, tar jag för många vaknar jag inte när jag behöver det på natten.
Theralen ges också till alkoholmissbrukare i betydligt högre doser om dagen, jag tror om jag minns rätt, att den terapeutiska dosen ligger så högt som 35 mg per dag.

Skall du ha den som nattmedicin rekommenderar jag att ta den till Rapport på TV Dvs 1930 på kvällen och om du lär dig att försöka slappna av, så går du trött och lägger dig 22.30 efter TV 4 nyheterna. Då somnar åtminstone jag mycket snart.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 5 månader sedan #28436 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Theralen
Theralen funkar inte på mig. Jag tog 50 mg en gång när jag hade mycket ångest och det blev inte bättre,inte ens trött.
Mer
18 år 5 månader sedan #28440 av silverseven
Svar från silverseven i ämnet Theralen
jag har noterat en viss toleransökning med theralen, i början blev jag mkt lugn av 20mg (dropparna), nu får jag pytsa mkt mer för att få samma effekt.

Annars tycker jag theralen är en bra medicin. Jag tar på morgonen när jag vaknar samt runt 15:tiden vilket ger mig ett lugn över dagen.

/S
Mer
18 år 5 månader sedan #28473 av Khujo2001
Svar från Khujo2001 i ämnet Theralen
Tror jag gör ett försök med två gånger om dagen liknande Silverseven ett rör eller så.. tog 0.75 ml nu på eftermiddagen o har mått betydligt bättre än förut idag, klämde visserligen 2 öl till lunch också det hjälpte nog en del.. :)