Clozapine

  • trance
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
10 år 9 månader sedan #596335 av trance
Clozapine skapades av trance
vad vet ni om den här medicinen? jag har ingen erfarenhet själv men det låter som att den är livsfarlig, att den förkortar livslängden och sänker livskvaliten på olika sätt. gör den NÅT som är bra??
Mer
10 år 9 månader sedan #596337 av Erasee
Svar från Erasee i ämnet Clozapine
Nej,jag tar Clozapine och den är den mest effektiva och förlänger livet, det jobbiga med den är att man (jag) blir groggy av den...Annars har jag inget illa att säga om den!
(Den heter också Leponex) :tummenupp
  • trance
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
10 år 9 månader sedan #596338 av trance
Svar från trance i ämnet Clozapine
jaha ok, leponex känner jag till sen länge. varför har den bytt namn?
Mer
10 år 9 månader sedan #596339 av Erasee
Svar från Erasee i ämnet Clozapine
Det medicinska namnet på preparatet är just "Clozapine"- Den heter så...
Mer
10 år 9 månader sedan #596348 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Clozapine
Det enda negativa för mig är dreglandet. Tar jag den som jag ska märker jag inget annat, men när jag har slarvat och tar full dos blir jag väldigt trött. Fast det går över och som sagt, normalt ger den mig ingen trötthet.
Mer
10 år 9 månader sedan #596356 av Saari
Svar från Saari i ämnet Clozapine
Jag har inga symptom sedan jag började med Leponex, men tröttheten dagen efter är mördande. Jag kan inte stiga upp i normal tid - tro mig, jag har försökt. Somnade nästan ståendes. När jag sitter och försöker fokusera så nickar jag till. MEN, det gäller att välja fördelar mot nackdelar. Zombie och frisk, eller pigg men med symptom. Jag hade 1300mg Seroquel och hade ändå symptom, fast det var lite lättare att stiga upp.