Seroquel-HJÄLP!

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #31521 av
Seroquel-HJÄLP! skapades av
Hej Admin1 och alla på Viska!
Saknat Er!!

Har inte kunnat skriva förrän nu pågrund av dålig tillgång till dator,har ingen själv.Plus att jag mår väldigt dåligt.Har svårt att ta mig ut pgr av nedanstående som följer.
Skriver nu i förtvivlan och desperation.
Hoppas ingen tar illa upp!

Kan någon här hjälpa mig?!För ca 4 månader sedan åt jag Seroquel.

Ca två tabletter om dagen(ca en månad)Men jag fick sådana biverkningar så jag var tvungen att sluta.Käkarna låste sig och vart jätte stel,speciellt i ansiktet.Problemet är att detta sitter kvar trots att jag har slutat med denna medicin!
J
ag har värsta ofrivilliga rörelser och är jätte spänd i kroppen!!Men det värsta är att detta sitter så kraftigt på huvud,nacke,ögon och ansikte!!

Huvudet rör sig av sig självt med jämna mellanrum och rycker till som för att släppa låsningen och det spända.men så är det så igen direkt.Och det är så fruktansvärt spänt!.
Och nacken och andra delar på kroppen.Ögonen blinkar också snabbt av sig självt.
Kan inte sova heller nu pgr av detta!!

Säg INTE att detta kan bli kroniskt ellr blir kroniskt!För detta är outhärdligt och då orkar jag inte fortsätta detta liv.

Finns det inget man kan göra?!!

Det känns även som jag åker flera karuseller åt olika håll samtidigt ofta.Och kaffe kan jag inte heller längre dricka bla.Har råkat ut för det jag mest varit rädd för tydligen.

Psykiatrikern jag gått till vill inte ge mig parkinson medicin som tex Disipal eller Pargitan för jag inte äter Neuroleptika.Han verkar vilja blunda för mina problem.Kanske för att han är rädd för stt det kan bli problem för honom annars..?

Snälla kan någon hjälpa mig här?

Hoppas Ni kan ha tålamod med att det kan ta tid för mig att svara.Jätte spänd,seg dator jag fått lånat och vet inte när jag får tillgång till dator igen.

KRAM till Alla som vill ha en! :cry:/Maran
Mer
18 år 3 månader sedan #31523 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Seroquel-HJÄLP!
Hej Maran! Kram till dig också!

Det problem som du har, har jag också haft när jag har överdoserat Akitineton mot biverkningarna och sedan slutat tvärt.

Det som hjälper för mig är, att få Akineton mot den mediciskt betingade Parkisonismen, men det har hjälpt mig att inse att jag inte skall överdosera en må bra tablett.

Detta fenomen är, om det inte är medicinskt betingat, ett fenomen som tyvärr endast kan hjälpas av sprutor med det starka giftet Botulintoxin, som ges i sprutform i muskulaturen.

Den ges i doser där det inte hjälper med medicin mot Parkinson förövrigt.
Doserna som ges är på Miljarddels gram.

Förklara för din läkare att han behöver hjälp av en kollega med neurologi som specialitet!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Mara
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #31525 av Mara
Svar från Mara i ämnet Seroquel-HJÄLP!
Tack Så Väldigt Mycket för ditt svar :!:

Låter inte så ljust detta.
Är det Botox du menar man skulle spruta in?

Kan man få sådana här problem för att man äter för mkt biverknings mediciner också??
Eller har jag missförstått?
Hur mkt är isf för mkt?
Kan man då äta tex Disipal även fast man inte äter Neuroleptika?

Tro det eller ej,men en annat problem bla jag fått också efter Seroquel är att jag har blivit korkad.Har fått svårare att hitta ord,sätta ihop meningar och när jag ska säga något så hoppar det andra fel ord ut ur munnen.
Som jag har fått blockeringar i huvudet.
Men detta är kanske till följd av att man är så spänd.?

Har tyvärr svårt att tro att jag får hjälp med och igenom en neurolog.
Mer troligt är nog att Psykiatrikerna isåfall ger mig mer Neuroleptika,(för dem verkar gilla att att ha mig som försöksobjekt)
och hävda att detta är inbillning och eller pgr av psykisk sjukdom.

För så har dem gjort tidigareAlltså inte lyssnat och blundat för mina besvär som jag haft tidigare och gett mig högre doser istället.
Är rädd för att det är så det kan bli istället.

Finns det ingen annanstans man kan vända sig eller göra??

Tack för Kramen också,Nissegossen!
Mer
18 år 3 månader sedan #31528 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Seroquel-HJÄLP!
Nej! Jag tror inte riktigt att det är samma sak som Botox som man ger vid skönhetsbehandlingar.

Man kan få dessa besvär vad gäller Akineton det vet jag ju. Detta om man nu överdoserar Akineton under en tid och sedan slutar tvärt.

Hur det är med Disipal vet jag inte, för det är en fundamental skillnad på hur Akineton och Disipal verkar på kroppen, jag själv har aldrig gillat Disipal, har haft den men gått ifrån den.

Vad jag vet är Disipal dessutom bortdragen från marknaden.

Vad det gäller Akinetonen och den överdosering jag använde mig utav, då räknade jag inte speciellt hur många jag tog, men det kunde röra sig om minst tolv tabletter om dagen under en längre tid. (Hade i stort sett fri tillgång till Akineton kostnadsfritt på den tiden)

Den dos Akineton som jag tar i nu läget är fem Akineton om dagen och det mår jag bra på!

Jag tycker att förmodligen sker en tillvänjning av medicinen under en längre tid, skulle aldrig vilja vara utan den, för det slår sig på humöret.

Man kan bli väldigt arg och skälla ut läkaren om man har det humöret.

Jag själv har stått på Akineton sedan 1974.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
18 år 3 månader sedan #31530 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Seroquel-HJÄLP!
Jo, en sak till, du nämnde det att det ofta kan komma grodor ur munnen på dig (Verbalt sett), det hade jag ofta när jag var nyinsjuknad och stod på depåneuroleptika i början av min sjukdomsperiod. Jag har alltid trott på att det berodde på sjukdomen i sig.

Jag blev emellertid förbannad på mig själv, över att inte kunna styra mitt tal på ett adekvat sätt, och jag vägrade definitivt att låta någon annan ta över, vilket jag kände det som.

Det var dessutom det som gjorde att jag bestämde mig för att kämpa mot min sjukdom.
Ordsallat har jag aldrig kunnat acceptera hos mig själv.

Ibland dock, kan fel ord komma över mina läppar i alla fall.

Jag märker det att jag tänker på ett ord men säger ett helt annat och det gör mig arg!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 månader sedan #31532 av
Svar från i ämnet Seroquel-HJÄLP!
Ok.Detta hade jag ingen aning om att man kunde få dessa problem av biverknigs mediciner !
Trodde det var enbart av av Neuroleptika!

Vet inte om jag har ätit Akineton,trodde den har mer biverkningar än Disipal..?Har bara ätit Disipal mig veteligen
Och den är bättre än ingenting iaf men den får jag inte heller..Jo dem har dragit in den.
Men en Psykiatriker skulle kunna skriva till läkemedelsverket så man kan få den ändå.
Men det är väl rätt svårt att hitta en läkare som ställer upp på det kanske.

Beklagar att Du också fått sådana här problem!

Tycker detta är outhärdligt.Får ju inget heller som dämpar.

Äter Du neuroleptika eller får du Akineton utskrivet ändå?

Vem kan skriva ut biverkningsmedicin utan att man äter neuroleptika?

Min husläkare säger att hon inte får göra det.

Jo,har fått svårt att styra vad som sägs och har svårt att tänka längre och djupare.och sätta ihop enklaste meningar i huvudet,fast jag bara tänker för mig själv.Tycker detta är väldigt frustrerande.När jag pratar låter det nu som jag inte tänker mig för och att jag är korkad.Bara hoppar ut helt andra ord än det jag tänkt säga.Och kastar om orden i meningar.

Jag som har kunnat vara rätt bra på att prata tidigare.Har fått detta efter Seroquel,så det kan väl inte ha med sjukdom att göra.Verkar som man kan få lite som Tourett syndrom av vissa mediciner.

Har faktiskt allvarligt börjat fundera på att anmäla Psykiatrin.Man kanske kunde ha fungerat väldigt bra ute i samhället om det inte var för dessa mediciner.Men man har väl inte så stor chans och komma någon vart med en anmälan.