Byta antipsykotika till Solian

Mer
9 år 10 månader sedan #673074 av islaa
Jag har funderat på att byta antipsykotika ett tag, går på Abilify just nu. Enda jag egentligen hittar som motsvarar mina "krav" är Solian som inte verkar ha någon större risk för viktuppgång. Zeldox är jobbig för att man måste ta två ggr / dag i samband med mat.

Har trivts bra på att lägga till Seroquel och Zyprexa till Abilifyn innan, men blir för tjock av dom medicinerna. Haldol var katastrof, blev för apatisk.

Latuda vill jag inte ha för att det känns för obeprövat ännu.
Mer
9 år 10 månader sedan #673118 av Admin1
Solian har ungefär 20 % bättre antipsykotisk effekt än Abilify, men viktuppgången är som Abilify ungefär. Har viss antidepressiv effekt. Skiljer sig kemiskt från alla andra antipsykotika. Kan ge prolaktinhöjning av nästan samma klass som Risperdal och Invega.
Mer
9 år 10 månader sedan #673227 av Saari
Jag tar Solian 500mg och har inte så mycket biverkningar. Det är bara så ovanligt att man måste ha med sig sin egen medicin om man blir inlagd, i alla fall här i norr. De måste beställa den på Apoteket, och jag får tyska förpackningar med tysk bipacksedel.
Mer
9 år 10 månader sedan #673279 av Evillynn
Jag fick en allergisk reaktion och laktering.
Mer
9 år 10 månader sedan #673347 av Admin1
Vilken typ av allergisk reaktion fick du?
Mer
9 år 10 månader sedan #673507 av Evillynn
Kräkningar, kliande, utslag, lite andnöd osv. Luktkänslighet och oförmåga att känna mättnad på det.