Zyprexa abstinens

  • Br2
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 1 månad sedan #34577 av Br2
Zyprexa abstinens skapades av Br2
Någon som har erfarenhet om abstinenser när man slutar med Zyprexa.?

Efter ett halvår behandling med Zyprexa blev jag så deppig att läkaren trappade ned Zyprexa och satte in Citolapran (motsvarande Cipramil). Det har nu gått några veckor... Jag är fortfarande ledsen och gråter för ingenting... Dessutom, jag har fullständigt tappat matlusten och kräks...
Mer
18 år 1 månad sedan #34582 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Zyprexa abstinens
Det dröjer 2 till 8 veckor innan man känner att depressionen släpper greppet om en när man går på SSRI-preparat. Ibland kan det vara bra att höja dosen för att det ska bli bättre. Illamående kanske är en biverkan av Cipramilet. Att du förlorat matlusten kan bero på din depression.
Mer
18 år 1 månad sedan #34583 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Zyprexa abstinens
Jag tappar också matlusten om jag är fri från neuroleptika... men jag ser det mer som en del av min sjukdom...

Depression är vanligt efter psykos.... det brukar vända efter ett tag...
Mer
18 år 1 månad sedan #34587 av AmandaS
Svar från AmandaS i ämnet Zyprexa abstinens
Jag fick också en depression efter min psykos och jag tycker att depressionen var värre än själva psykosen. Jag har också Citalopram och den började verka först efter fem veckor, känner igen mig i det där med att tappa matlusten, det beror nog på själva depressionen. Härda ut bara, snart hjälper tabletterna och om inte, fråga läkaren om du kanhöja dosen eller byta preparat.
Mer
18 år 1 månad sedan #34605 av Br2
Svar från Br2 i ämnet Zyprexa abstinens
Tack alla... :cry:
Mer
18 år 1 månad sedan #34613 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Zyprexa abstinens
Välkommen som medlem, Br2.... hoppas att det känns bättre snart...