Vad händer med mig?

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #35147 av
Vad händer med mig? skapades av
Jag drabbas av någonting som jag inte vet vad det är.
Det är lite svårt att förklara men jag ska göra mitt bästa.

Jag drabbas av någon form av medvetslöshet men med ett visst medvetande, oftast upplever jag obeskrivlig smärta i hela kroppen och ryckningar i musklerna. Det brukar pågå under några minuter upp till 30min har min flickvän berättat, min flickvän har ringt 112 men dom säger att det inte är ett "ambulansärende". Detta händer mig varje dag sedan 3 veckor tillbaka och oftast under kvälls tid men det har hänt ett par gånger under dagstid.
Efteråt så blir jag extremt trött och upplever el i armarna och benen.
Kan detta bero på Nozinanen jag fick insatt för 3 veckor sedan?
Jag har ingen möjlighet att träffa min psykiater förens om 3 veckor.

Mvh Insomnia011
Mer
18 år 2 månader sedan #35151 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Vad händer med mig?
Hej!

Det är ganska uppenbart att det är Nozinanen som spökar. jag var inne på Fass och läste att man kan få ryckningar som biverkan av den medicinen. Även viktuppgång kan man få om man medicineras regelbundet med den. Om du har svårt för att somna så finns det andra mediciner att testa. Antipsykotiska läkemedel kan ge en tröttande effekt som kan vara bra att ta om man har problem med oro som gör det svårt att somna.
Försök att testa Propavan i dosen 50-75 mg. Det kan funka också. Men det får du ta närmare med din läkare.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #35155 av
Svar från i ämnet Vad händer med mig?
Jag har haft Propavan men med utebliven effekt.
Min nuvarande medicinering är:
Risperdal 4mg
Buspiron 30mg
Oxascand 20mg
Nitrazepam 20mg
Nozinan 50-100mg

Min läkare funderar på att sätta in Mirtazapin 30mg igen.
Sist jag hade den så vart jag så uppvarvad att jag inte kunde sova alls under 4 dygn och jag blev psykotisk.
Min nuvarande läkare är överläkare på vuxenpsykiatrin i linköping men i april eller maj så kommer vuxenpsykiatrin i norrköping att ta över och läkaren på vuxenpsyk i norrköping har lovat mig annan medicinering.
Mer
18 år 2 månader sedan #35157 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Vad händer med mig?
Jag antar att det är Remeron som läkaren vill sätta in. den ger trötthet som biverkan och jag sov som en stock på den ett tag, men sen låg jag sömnlös. När oron är så stark och man är så uppvarvad så kan man få problem med sömnen. Av din beskrivning av dina mediciner så bör du vara trött men skit i Nozinanen. En medicin du kan testa är Zyprexa. Den kan jag garantera att du sover på faktiskt, men det tråkiga med den medicinen är att den kan ge kraftig viktökning. Motionera isåfall om du vill ha den och ät nyttigt och rätt.
  • One
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #35159 av One
Svar från One i ämnet Vad händer med mig?
Jag tycker du har en rätt kraftig medicinering, dessutom kan de interagera med varandra.
Psykofarmaka av olika slag kan sänka den sk kramptröskeln och ge epilepsiliknade anfall. Det kan också vara ep, tycker du ska vända dig till din läkare för att göra ett EEG.

Själv har jag epilepsi sedan många år tillbaka, den debuterade i samband med ut- och insättande av piller av olika slag. Plus då elchocker som man tog till slutligen. Det var mer än min hjärna klarade av. Nu vet man ju inte om jag skulle ha utvecklat ep ändå, men det verkar ju ganska sannolikt att det var fråga om ngn slags utlösningsmekanism.
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #35161 av
Svar från i ämnet Vad händer med mig?
Jag har haft Zyprexa när jag var inlagd för 3 år sedan. av den gick jag upp 20kg.

Här är en lista på mediciner jag har prövat:
Remeron 75mg
Iktorivil 3mg
Mirtazapin 30mg
Haldol tabl.
Haldol mixtur eller vad det heter.
Haldol sprutor.
Zyprexa 30mg
Stesolid 40-60mg
Zoloft 50mg
Esucos 75mg
Atarax 100mg
Imovane 15mg
Sonata 10mg
Propavan 50-100mg
Stilnoct 10mg
Buspiron 30mg (x)
Nitrazepam 20mg (x)
Risperdal 4mg (x)
Nozinan 50-100mg (x)
Oxascand 20mg (x)

dom som är markerade med ett (x) är nuvarande medicinering.