Vad säger ni på apoteket?

Mer
8 år 4 månader sedan #792178 av Sanna85
Hej!

Jag undrar vad ni brukar säga på apoteket när ni ska hämta ut medicin. Jag tycker det låter väldigt uppenbart att säga "Hej, jag ska hämta ut medicin", för det är ju uppenbarligen det man vill. Jag säger alltid "hej, jag ska hämta ut medicin till mig", så får de i alla fall reda på att medicinen är till mig. För kanske tio år sedan sa jag alltid "hej, jag ska hämta ut på elektroniskt recept", men det funkar inte längre för nu är det ju alltid elektroniskt recept! Då bytte jag till att säga att jag ska hämta ut medicin till mig. Så vad brukar ni säga? Skulle vara intressant att höra :)
Mer
8 år 4 månader sedan #792180 av Inwatto
Svar från Inwatto i ämnet Vad säger ni på apoteket?
Jag lämnar över mitt körkort och säger "Hej, jag behöver xxx, yyy och zzz (medicinnamn)"

Prata inte med hat i munnen!
Mer
8 år 4 månader sedan #792181 av Sanna85
Svar från Sanna85 i ämnet Vad säger ni på apoteket?
Ok. Jag brukar säga vilka mediciner jag ska ha när hen har fått upp dem på skärmen och frågar vilka jag ska ha.
Mer
8 år 4 månader sedan #792182 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad säger ni på apoteket?
Jag lämnar också över körkortet och visar på medicinlistan vilken medicin som jag vill ha.
Annars frågar jag om mitt E-recept kommit in.
Mer
8 år 4 månader sedan #792188 av koi
Svar från koi i ämnet Vad säger ni på apoteket?
Jag brukar få beställa på mitt hemapotek. De har litet lager så jag säger att jag vill beställa eller att jag har beställt.
Mer
8 år 4 månader sedan #792190 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Vad säger ni på apoteket?
Jag säger hej bara och ger leg. Vad vill du ha? X, y och z. Sen säger jag inte mycket mer.