Vilken medicin mot alkoholmissbruk?

Mer
8 år 1 månad sedan #812750 av Richard
Jag har äntligen tagit kontakt med vården ang. mina alkoholproblem. Min psykiater brukar kolla mina levervärden o i tisdags sa han att de är jättedåliga. Nu har jag beställt tid hos min husläkare om ca 2 veckor för att prata om alkoholen. Det finns ju flera mediciner mot alkoholmissbruk.

Antabus är väl den mest kända, o jag tror den skulle funka bra, eftersom jag inte dricker innan jag går till den dagliga verksamheten, då försöker jag också intala mig att jag ska inte dricka när jag kommer hem, men när jag cyklar hem, så brukar det ändå bli en runda inom systembolaget. Så om jag tar den på morgonen, så vet jag att jag inte kan dricka på eftermiddagen.

Campral ska ta bort suget efter alkohol, den har jag inte provat. Någon som testat den?

Revia vet jag inte om den finns kvar, men den lär ta bort det roliga med alkoholruset. Har tagit den ett par gånger, men inte druckit på den. Har tänkt att man slösar bort ölen om det inte blir roligt.

Vet ni om det finns fler mediciner mot alkoholism? Jag tror inte jag är särskilt beroende av alkohol o dricker inte för att dämpa ångest, det har jag bra mediciner mot, utan mest p.g.a. att jag har det tråkigt.
Mer
8 år 1 månad sedan #812751 av Geta
Är du understimulerad. Behöver du kraftiga stimulanser.
Mer
8 år 1 månad sedan #812754 av Utomjordingen
Jag har inte druckit sprit på över 10 år utan har bara hållit mig till folköl och starköl. Jag har för det mesta hållit mig till att vara en salongsberusad person. Jag har aldrig samtidigt gått på andra droger. Utan bara koffein, sexualitet, nikotin och någorlunda alkoholkonsumtion.

Ja, jag mår bra utöver satans ljuden tinnitus nivå 3.
Mer
8 år 1 månad sedan #812785 av Fantasio
Jag drack när jag hade Antabus. Revia har jag haft, men minns inte att den gav någon effekt.
Mer
8 år 1 månad sedan #812816 av Nissegossen
Antabus har jag haft på eget initiativ och tog dem ett tag. Dock gjorde jag som Magnus med sin medicin tände eld på en Antabus tablett och fann att den brann såsom en Metatablett som man kör i en leksaks ångmaskin.

Den tog jag inte någon längre tid efter att ha testat att sätta eld på den, då jag undrade vad är det här för skit? Jag är inte idag villig till att ta Antabus.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
8 år 1 månad sedan #812819 av Nissegossen
Richard, med fördel vänd dig hit www.aa.se/
www.aa.se/aa-moten
Suck! Det går inte att länka direkt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum