Ta upp medicinering med psykiatrikern.?

Mer
7 år 6 månader sedan #876314 av Nissegossen
Ring annars sjukvårdsupplysningen, det är deras jobb. Mimers brunns interaktionstjänst [url:2c4mt7qa]http://www.janusinfo.se/Beslutsstod/Interaktioner/Ny-version-av-Sfinx-interaktionstjanst/[/url:2c4mt7qa] Du får logga in, men det är gratis

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
7 år 6 månader sedan #876446 av Admin1
Haldol och Venlafaxin kan krocka och man kan behöva sänka Haldol. Jag kollade detta i interaktionstjänsten. Kollade också tillägg av Risperdal. Risperdal blockerar liksom Haldol ganska hårt, men risken för biverkningar är mindre än Haldol tack vare effekten på serotonin.
Mer
7 år 6 månader sedan #876508 av Richard
Jag lämnade blodprov för att kolla Haldol-halten. Det visade att koncentrationen var väldigt låg, trots att jag äter 4 mg varje dag. Nu vet jag inte vad de räknas i men det skulle ligga mellan 4 o 50 på nån skala. O jag hade bara strax över 4.
Mer
7 år 6 månader sedan #876736 av Admin1
Haldol kan i normaldoser ge depression, men du verkar inte vara överdoserad med Haldol i alla fall, när du låg så lågt i serumkoncentration. Men några procent bryter ner läkemedel mycket snabbt, vilket gör att man kan bli underdoserad med normaldoser.
Mer
7 år 6 månader sedan #876808 av Richard
Tror du det kan vara nån ide att dela upp dosen? 4 mg-tabletterna finns inte längre, så jag tar 4 st 1 mg-tabletter på kvällen. Så att jag tar 2 mg på morgonen o 2 mg på kvällen?
Mer
7 år 5 månader sedan #876976 av Admin1
Tror det är bäst att ta hela dosen på kvällen med tanke på den starka dopaminblockaden. Bättre att vara stel när man sover. Men depression kan orsakas av Haldol. Men Haldol ger mest biverkningar i doser över 6 mg. Förr kunde Haldo ges i doser på upp till 40 mg. Det fanns 10 mg tabletter för drygt 10 år sedan.