abilify och sömnproblem (under insättning?)

  • NBS
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 4 dagar sedan #39480 av NBS
Hej

Har börjat med Abilify för min bipolära sjukdom. Har tagit den i ca 2 veckor nu och min sömn har minskat från 10 timmar till 6 timmar/natt. Vaknar ofta upp på natten flera ggr också.

Jag har hört att detta ska vara insättningsproblem som går över. Min fråga är: Är det så? Och om det är så när kan man tänka sig att det går över? Jag kan stå ut med 6 timmars sömn men att vakna flera ggr/natt är något irriterande om det ska vara så under hela behandlingstiden.
Mer
18 år 3 dagar sedan #39496 av Fredrik
Jag har gått över från risperdal till abilify och fått problem med sömnen. Nu har jag propavan för att inte vakna upp och ligga vaken på natten. Jag tror det kan ta ett bra tag innan jag kan sluta med mitt sömnmedel.
Mer
18 år 3 dagar sedan #39512 av killergirl
Hej
När jag började med Abilify fick jag svårt att sova...Nu äter jag Imovane det funkar bra för mig..Klart inte bar at man skall behöva ta sömnpiller.
Men det hjälper mig att sova.
  • NBS
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 3 dagar sedan #39515 av NBS
Ok, tack. :)

Jag får ta upp det med min läkare när jag träffar honom och se om det finns ngt som jag kan ta för att slippa vakna mitt i natten.
Mer
18 år 3 dagar sedan #39522 av Isa-Alise
Jag åt Imovane på kvällen det första året jag hade Abilify... men sen upptäckte jag att det gick bra att sova utan Imovane...
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 11 månader sedan #39810 av
hur har det gått med sömnen?

frost.