Ska jag ta Voxra, igen?

Mer
7 år 4 dagar sedan #931463 av minamina
Jag har gått med ångest senaste tiden där jag lätt får depression av tvångstankarna. mina tvångshandlingar v ar att undvika göra saker som kan ge mig ångest och därefter depression och det har jag inte lyckats med riktigt.

Jag har börjat med ssri igen men vet inte riktigt nu om det är det bästa valet långsiktigt? Jag vet att ssri kan ge mig kraftig lyckokänsla men sedan tar ner mig igen. alltså upp och ner hela tiden. tror även att ssri gör mig manisk om jag kollar tillbaka i tiden. när ag arbetade var jag alltid glad och "tacksam för allt" och kramade kollegor men vid lilla minsta grej gick jag ner rejält.

Frågan är om det är dopamin jag egentligen saknar?

Jag provade voxra för några år sedan tillsamans med sobril. Jag mådde ännu sämret då och hade ökad ångest. Jag trodde då att det berodde på voxra.
Men för en månad sedan tog jag sobril ensamt, och när effekten avtog så fick jag exakt samma känslor som jag hade när jag tog voxra för några år sedan. Kan det vara så att sobrilen som orsakade den ökade ångest och paranoian? att jag är överkänslig mot benzo?
För efter den tiden med sobril+voxra fick jag tankar "varför jag gjorde så", att jag ältade och ångrade djupt. någon av dessa mediciner gav mig dessa negativa symptom. Men nu misstänker jag som sagt att det beror på sobrilen.

Kunde voxra varit min räddning den senaste åren egentligen? För jag var desperat och arbetade inte. när jag fick tvångstanke om att kanske är sjuk så blev det hopplöst vid varje gång tankarna kom. vad tror ni, är det kanske dopaminet so spökar hos mig? är jag egentligen deprimerad och depressionen gav tvångstankarna ch paranoian mer utrymme? Eler kommer voxran öka paranoian?
Mer
7 år 4 dagar sedan #931464 av minamina
Svar från minamina i ämnet ska jag ta voxra, igen?
förresten vad tror ni om aurorix?
Mer
7 år 4 dagar sedan #931476 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ska jag ta Voxra, igen?
Voxra kan öka dopamin och fördelen är väl om man tänker sluta röka för det går lättare med Voxra, som används mot rökning men tabletterna heter Zyban då. Somliga får ökad ångest av benso, men samma sak gäller SSRI första tiden. Aurorix har jag provat med fick ökad paranoia, men jag sov väldigt bra på Aurorix.
Mer
7 år 4 dagar sedan #931485 av minamina
Svar från minamina i ämnet Ska jag ta Voxra, igen?
vad tror du Admin, skulle voxra vara bra för mig? Just nu känner jag ångerkänslor och är deprimerad över att jag valde fel tandläkare, att jag trotsade min magkänsla och lät ångesten styra över mig. Jag har ingen lust att göra något kul och straffar mig själv att ag inte tagit igen medicinen och att jag valde fel.

voxra verkaröka livsglädjen, men vad jag vet så ökar dopaminet paranoia och ångest också. så frågan är om det skulle vara värt att chansa?
Mer
7 år 3 dagar sedan #931770 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ska jag ta Voxra, igen?
Eftersom du verkar ha tendens till paranoia, så skulle jag välja annat preparat än Voxra, som höjer dopamin.
Mer
7 år 3 dagar sedan #931776 av minamina
Svar från minamina i ämnet Ska jag ta Voxra, igen?
tack admin. du har rätt. vet du vad detta med att man ångrar det lilla minsta kallas för? Är det depression eller är det något annat?

vet du också varför jag blir paranoid när jag slutar med ssri? Är det för att jag får högångest eller får jag ökade dopaminnivåer eftersom ssri verkar sänka dopamin på långt sikt vad jag läst?