Avgiftning

  • Mhortz
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 10 månader sedan #42283 av Mhortz
Avgiftning skapades av Mhortz
Jag hade läkarbesök idag och fick veta att de ska testa att ta bort alla mediciner under en 8 veckors period för att som hon sa "börja om på nytt". Hon var i alla fall så pass human att jag fick ha sommaren fri.
Men jag säger det att jag går inte med på det frivilligt.
Såhär kommer dom få göra med mig...
1. Eftersom jag kommer vägra att själv åka in till läkaren på inskrivningsdagen så kommer polisen att få släpa mig in i polisbilen och sen åka till läkaren i Lindesberg.
2. Sen kommer troligen jag att bli mutist under hela tiden jag är där. Och polisen kommer få släpa mig tillbaka in i bilen för körning fram till psyk.
3. När jag väl är på psyk tänker jag medicinvägra (det kan man tro att de tycker är bra eftersom de vill att jag ska sluta med medicinerna, men de vill att man ska trappa ner skiten) Jag tänker matvägra och som vägra och jag tänker ta varje tillfälle i akt å försöka rymma. Plus att jag troligen kommer vara mutist restan av tiden jag är där...
Thats it, vad tycker ni om min plan?
Mer
17 år 10 månader sedan #42286 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Avgiftning
Dålig! Om du vill veta min personliga åsikt! Du skapar bara aversion hos de som utför jobbet!

De mår dåligt, de kan inte hjälpa det själva, det är ju läkaren som ger orderna.

Mitt tips till dig, gör det smidigt för alla parter, de tjänar du mest själv på!

Alla blir sura över något sådant. De har långt minne, så länge du är där minns de det, och du kommer att få tjyvnyp!

Mitt råd är ligg lågt i denna fråga, gör som de vill, men du kan på ett enkelt sätt bli därifrån sedan

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 10 månader sedan #42287 av Jeff
Svar från Jeff i ämnet Avgiftning
Mhortz

Om det är rädslan att gå upp i vikt som gör att du vill spotta ut medicinen så vet jag hur det är. Ingen kan tvinga på en en medicin som gör att diverse vanföreställningar försvinner visserligen, men i ryggsäcken får man en övervikt som raderar ens personlighet i många fall och kan på sikt göra en ännu sämre. Tänk den dan vi kan jobba åt dom "Assholes", så ska dom få se hur det är. Ingen kan tvinga dig. Jag hotar alltid med självmord då. Man ska egentligen inte behöva lämna ut sig till en annan människa utan man ska få bestämma saker och ting utifrån sig själv och inte vara under en annan människa. Nu gäller det att vara lite tuff och det verkar du vara men ännu mer av det så kommer du bli frisk. jag vet att det funkar. :)
Mer
17 år 10 månader sedan #42295 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Avgiftning
Kan det inte bli något gott utav att sluta med medicinerna och sen få någon enstaka medicin som gör rätt sak? Vad jag minns hade du flera olika mediciner... kanske ingen inte ens läkaren vet hur de påverkar dig nu...

Att trotsa med att vägra vård gör det bara svårt för dig... försök att få en förtroendefull relation till din läkare... då får du mer inflytande över din medicinering och din vård...

Jag hoppas att det går bra för dig och att du får den hjälp du behöver... utan tvång och utan polisinblandning...
Mer
17 år 10 månader sedan #42301 av mang3
Svar från mang3 i ämnet Avgiftning
Var försiktig! Jag har medicinvägrat några gånger. Brukar sluta med en cisordinol acutard tillsammans med en rejäl dos stesolid i skinkan:/ Blir sängliggandes i 2-3 dar, sen när man vaknar till liv får man värsta kramperna i tungan och nack-musklerna.

Rekommenderar icke!
Mer
17 år 10 månader sedan #42354 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Avgiftning
Jag håller med Nissegossen och de andra att det är oklokt att vägra och blanda in polisen i det hela. Jag tror att det kan vara bra att du trappar ner dina nuvarande mediciner, så att de ser vilka mediciner som du verkligen behöver. Kanske har de fått kommentarer från andra om hur många mediciner du har, för nämnde du inte antalet mediciner du fick i Bergslagsposten när du var intervjuad där?