Vet inte om...

Mer
17 år 10 månader sedan #42676 av white_light
...det här är rätt forum för det är egentligen om mediciner men jag tycker inte att det passar in i forumet för medicin riktigt...

Såhär är det; jag har vart bortrest ett tag och glömt mina mediciner! Äter epmedicin, antidepp å sömn. Nu har jag fått konstiga biverkningar som liknar dom biverkningar jag hade när jag först började med medicinerna. Typ huvudvärk,yrsel, svimningskänslor, illamående osv. Är det vanligt? Har vart utan medicin i ungefär en vecka nu, ska börja med dom igen i morrn bitti.
Mer
17 år 10 månader sedan #42681 av killergirl
Svar från killergirl i ämnet Vet inte om...
Det är fullt normalt att få dessa symptom om du slutar medicinera så tvärt...Har varit med om det själva...tar sen ett tag att komma på fötter igen...lycka till :lol:
  • Besökare
  • Besökare
17 år 10 månader sedan #42693 av
Svar från i ämnet Vet inte om...
Att sätta ut antidepressiva ska göras etappvis
precis som när det sattes in har jag hört.
Annars blir det obehagliga biverkningar.
Ångesten ökade första tiden när jag började med
Cipralex.
Det är säkert inte tillrådligt att sluta tvärt.

Geta
Mer
17 år 10 månader sedan #42707 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vet inte om...
Om man slutar att ta sina mediciner tvärt kan man få utsättningssymptom, som varierar lite mellan olika preparat. Därför rekommenderas idag att man inte skall sluta tvärt med medicinen utan långsamt trappa ner doserna för då minskas risken för utsättningssymptom. Jag kommer ihåg att jag fick huvudvärk, när jag slutade tvärt med Imovane.
Mer
17 år 10 månader sedan #42715 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Vet inte om...
Hej Geta!

Kul att du skriver i forumet.... jag har saknat dina inlägg!!! Skriv gärna mer...

Jag hoppas att du mår bra och att du har det riktigt bra...
Mer
17 år 10 månader sedan #42716 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Vet inte om...
Det är vanligt att man får besvär när man slutar tvärt med medicin... det är bättre att trappa ned långsamt om man vill sluta med medicinen...