Livsfarligt att inte ta sina mediciner! Senaste nytt!

Mer
6 år 2 dagar sedan #1048403 av Nissegossen

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • ChujiYellow
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 2 dagar sedan #1048404 av ChujiYellow
Vacker visa ska lägga ut den på min fb
Mer
6 år 1 dag sedan #1048599 av Admin1
Det finns ingen behandling, som kan ersätta antipsykotika vad gäller att förebygga psykoser.
  • ChujiYellow
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
6 år 20 timmar sedan #1048908 av ChujiYellow
Precis det stämmer vad är psykosociala insatser för nåt alltid undrat
Mer
6 år 17 timmar sedan - 6 år 17 timmar sedan #1048962 av Nissegossen
I stort, att folk kommer hem till dig och ger dig medicin hemma, dvs de som ger mig injektioner med den medicin jag står på, det är vården. (landstinget) Kommunen boendestöd/hemtjänst Samt kontaktperson från kommunen (KP) en person som du träffar, för att du skall kunna prata med (ställföreträdande kompis)

Du kan med en sådan träffas på stan eventuellt om personen har bil åka en sväng för att se er kring ett mål någon annan stans och fika där eller hemma hos dig och pratar någon timme. personen kan faktiskt bli en riktig kompis trots att personen får ut lön för det personen gör för dig. Numera är min KP riktig kompis trotts detta.

Man märker ju det på personen. Han har kommit med en luftrenare och en skrivare samt att han har sagt vill du ha en större skärm, en 44tum eller 55 tum, det är bara några hundra lappar. Jag sade är det en TV? Ja! Tog reda på om man kunde ta bort TV och ha den som skärm, jag frågade två personer som är/har varit TV reparatörer, den ena sade ta emot den som den är, ingen skulle märka att du har den. Den andre sade, hur skulle det gå till?

Jag tackade, ja tack men nej tack!

Han är som person en jag kan prata med om vad som helst, samt att han är präst i Svenska kyrkan. En perfekt match från min dåvarande socialsekreterare då hon frågade mig om mina intressen hon sade jag tror jag har en till dig! Hur bra kan det stämma? Perfekt match som sagt

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 6 år 17 timmar sedan by Nissegossen.
Mer
6 år 15 timmar sedan #1049054 av Admin1
Psykosociala insatser är oftast sjukdomshantering, familjeutbildning, familjeintervention, Ett självständigt liv samt KBT mot psykossymptom. De minskar också symptom och psykoser. Man kan kalla dem för kurser.