Jag har arbetsförmåga- men ska ändå inte jobba massa hårt- då slutar medicinen.

Mer
5 år 10 månader sedan #1065102 av Lelle
Jag fick Olanzapin den 17 januari 2017. Fick typ anorexia av den nästan. Men den fungerade. Men efter jag jobbat jätte hårt april, maj och lite in i Juni 2018 så blev medicinen efter det väldigt dålig!! Jag kan slå fast att jag inte ska jobba för hårt! Och det kanske stämmer att om man har psykossjukdom och tar neuroleptika ska man inte slita hårt (jobba hårt). För då kan antipsykoseffekten gå förlorad. Bara 8 % jobbar, tror jag det var. Jag får hitta ett lugnt jobb annars :tummenupp
Mer
5 år 10 månader sedan #1065109 av Maxjohan1983
Du gör rätt för det fungerar inte i längden med stressiga arbeten för oss med psykossjukdom.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
5 år 10 månader sedan #1065110 av Lelle
ja det är självklart. ska aldrig mer göra om sådär!
Mer
5 år 10 månader sedan #1065112 av Geta
Nu har du i alla fall prövat på hur mycket du tål.
Mer
5 år 10 månader sedan - 5 år 10 månader sedan #1065150 av Admin1
Stress kan skapa psykossymptom och vid försämring kan dosen behöva höjas. Precis i början av ett jobb, när allt är nytt kan stressen bli för hög, men sedan vänjer man sig.
Last edit: 5 år 10 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 10 månader sedan #1065151 av Geta
Min psykoterapeut/läkare sa att jag alltid hamnade i något dike. Hon menade nog att jag fick nya psykoser. På den tiden jobbade jag. Tror inte att jag orkade det egentligen.