fluanxol störningar i munnen ?

  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #44905 av
nu är det så här att jag har käkat fluanxol (1mg) i 1 månad en på morgon och en på kvällen. men nu efter en månads användning så har jag börjat blivit spänd i tungan och käken och darrig i käken så man inte kan hålla riktigt still för då skakar jag tänder men det är så pass lite så det syns inte men det känns. går och spänner mig i käften hela dagarna :( .
så idag så slutade jag käka medecinen kommer det jävla spännande sluta nu när man slutar med medecinen eller förblir det så?
  • Ready
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #44916 av Ready
Svar från Ready i ämnet fluanxol störningar i munnen ?
Jag har ätit fluanxol men jag hade inte sådana biverkningar,det värsta var att jag fick ett återfall i psykos.
Mer
17 år 9 månader sedan #44927 av Nissegossen
Jobbigt det där med spänningarna. Vet inte, men jag har en medicin mot biverkningar som heter Akineton. Den är muskelavslappnade så den borde hjälpa något! Den har jag haft sedan 1974.

Det där med spänningar i käkarna har jag också haft.

Tycker du skall prata med din läkare om du kan få byta medicin. Det finns andra mediciner som förmodligen skulle passa dig bättre.

Förkastligt att du har slutat ta din medicin. Detta för att då kommer nästan en psykos som ett brev på posten.

Ta din medicin, tala om för din läkare att han måste byta ut den. Tala om som det är, att du inte vill ha den medicin du tar nu och om han inte byter att du då inte tar den. Det borde sätta fart på läkaren så att denne kan skriva ut en annan.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 9 månader sedan #44930 av
Svar från i ämnet fluanxol störningar i munnen ?

Nissegossen skrev: Jobbigt det där med spänningarna. Vet inte, men jag har en medicin mot biverkningar som heter Akineton. Den är muskelavslappnade så den borde hjälpa något! Den har jag haft sedan 1974.

Det där med spänningar i käkarna har jag också haft.

Tycker du skall prata med din läkare om du kan få byta medicin. Det finns andra mediciner som förmodligen skulle passa dig bättre.

Förkastligt att du har slutat ta din medicin. Detta för att då kommer nästan en psykos som ett brev på posten.

Ta din medicin, tala om för din läkare att han måste byta ut den. Tala om som det är, att du inte vill ha den medicin du tar nu och om han inte byter att du då inte tar den. Det borde sätta fart på läkaren så att denne kan skriva ut en annan.



ja jag vet jag borde byta medecin men har testat zyprexa,risperdal,zeldox innan jag började med dom här..

zeldox fick jag ångest av
risperdal vart jag hungrig och började gå upp i vikt av och så vart jag seg
zyprexa är lika som risperdal.
fluanxol är den som har funkat best hittills får jag något jag går upp i vikt av så äter jag den inte för upp i vikt vägrar jag gå efter som att jag nyss gått ner 30 kg
Mer
17 år 9 månader sedan #44932 av Nissegossen
Ett tips! Pröva Abilify! Jag själv prövat den, men eftersom jag stod på Trilafon, som jag har haft sedan 1980 så var Abilify sämre för mig.

Jag märkte att Abilify gav mig mina känslor tillbaka! Alla!

Jag själv klarade inte av att hantera det. Tyvärr! För det är den bästa medicin jag prövat hitills!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 9 månader sedan #44933 av Isa-Alise
Jag tycker att du ska prata med din läkare om det och be att få byta medicin... du ska inte behöva gå med obehag när det finns så många olika sorts antipsykotisk medicin att välja på...