Läkemedel som dämpar hunger

Mer
5 år 6 månader sedan #1099426 av Zoidar
Jag har funderat på börja med Sertralin igen, av den anledningen att jag märkt att jag får dämpad hunger av den. Det är nog egentligen vad man skulle kalla en biverkan, men både jag och min vän sa samma sak.

Har ni tips annars på andra läkemedel som dämpar hunger?

Anchored in Christ ✟

Mer
5 år 6 månader sedan #1099427 av Geta
Svar från Geta i ämnet Läkemedel som dämpar hunger
Men är du verkligen tjock?
Mer
5 år 6 månader sedan - 5 år 6 månader sedan #1099428 av Zoidar
Tjock nä, jag vill va i superform som jag var innan jag blev sjuk. Folk har lite olika referensramar. Jag mår bättre om jag är i form. Det är lite som att säga till en konstnär: "Du målar ju lika bra som vanligt folk, var nöjd", när han målade Rembrandt och Mona Lisa tidigare.

Seroquel tog död på hungern fullkomligt, men som medicin fungerade den inte alls för mig.

När jag började med antipsykotika för 10 år sedan blev jag djupt deprimerad för jag slet hund på gymmet, skötte kosten perfekt och fick ändå inget bra resultat. Det kändes som jag tappade kontroll över min kropp, något jag tidigare kunde kontrollera. Kanske detta är svårt att förstå om man inte själv varit inne i träningssvängen, jag vet inte. Men finns nog många liknelser på andra områden.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 5 år 6 månader sedan by Admin1.
Mer
5 år 6 månader sedan #1099438 av Geta
Svar från Geta i ämnet Läkemedel som dämpar hunger
Men du måste ha haft ett bra utgångsläge. Många har varit soffpotatisar i flera år innan de började med antipsykotika.
Mer
5 år 6 månader sedan #1099439 av Zoidar
Ja, jo, jag kunde gå upp 10kg utan att bli tjock så säga. Är man redan tjock är nog 10kg till inte direkt det man längtar efter.

Anchored in Christ ✟

Mer
5 år 6 månader sedan #1099446 av MsTibbs
Jag ska byta Zyprexa mot Latuda. Hoppas det påverkar?