Abilify, hur fungerar den för er?

Mer
4 år 11 månader sedan #1152334 av Erasee
Abilify, blir ni mer glada än vad som är hälsosamt? Av den? - Själv tar jag 5mg/dygn ,-Min läkare satte in den när jag upplevde att clozapinen inte hade tillräckligt styrka , men funderar nu på att sätta ut den pga jag blir (ev.) för glad...
Mer
4 år 11 månader sedan #1152347 av Klanggedin
Jag hade Abilify för 10 år sedan. Det var min första medicin. Då mådde jag dåligt och då gick jag upp 15 kg när jag började med den. Den ska va viktneutral och bara ge något enstaka kg. Vet inte. Har blivit beskriven som för glad av en psykiatriker en gång.

Kanske någon annan kan svara lite närmare på varför man använder abilify som tillägg när andra mediciner inte ger effekt men vet att man brukar göra så.
Mer
4 år 11 månader sedan #1152415 av Admin1
Abilify förstärker effekten av Clozapine med 10-20 %. Sedan brukar vikten minska med ett par kilo.
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1152421 av Lelle
Jag tror inte abilify ger viktminskning vanligtvis. Och nu har även Klanggedin uppgett att han gick upp i vikt av Abilify.

Så jag, kattis35, notwoodstock, erica och Klanggedin gick alla upp i vikt på Abilify.
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1152688 av Admin1
Det har gjorts undersökningar på Clozapine och Abilify och i genomsnitt går man ner i vikt 2 kg. Clozapine och Zyprexa har den största viktuppgången.
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Admin1.