Under hur lång tid ska nedtrappningen ske?

Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1175617 av Lelle
Jag håller på att trappa ut Zyprexa för att stå på Seroquel. Jag tog 30 milligram men började för 5 dagar senare ta 20 milligram, sedan tänker jag ta 15 milligram för att sedan sluta helt! Under hur lång tid bör jag ta 20 milligram innan jag går ner till 15? Och hur länge sedan 15 mg?

Det var trots allt Zyprexa jag återföll på förut och jag tror nog det kan finnas en poäng i att det inte bör vara den, som en överläkare menade.
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Lelle.
Mer
4 år 8 månader sedan #1175648 av Zoidar
Du ska nog inte sluta tvärt på 15mg. Vettigare trappa ner först till 10 sen 5, sen sluta. Hur lång tid? Några månader gissar jag att bytet bör ta.

Anchored in Christ ✟

  • RainNo2
  • Besökare
  • Besökare
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1175650 av RainNo2
Svar från RainNo2 i ämnet Under hur lång tid ska nedtrappningen ske?
Skulle du inte få klozapin? Funkar seruqel bättre då?
Last edit: 4 år 8 månader sedan by RainNo2.
Mer
4 år 8 månader sedan #1175653 av krokus
Hkboj,
Är din läkares idé att sätta ut Zyprexa, borde hen ha gett dig ett nedtrappningsschema!
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1175663 av Lelle
Jag har inte 5 och 10 mg tabletter hemma på Olanzapin. Jag måste isåfall be en läkare skriva ut det.

Klozapin har jag inte testat. Men mest lik Klozapin är Seroquel! Seroquel är den bästa medicinen jag hittills haft!

Min läkare avgick nu i somras, han slutade och kommer inte tillbaka, jag har dock kontinuerlig kontakt med min sjuksköterska på mottagningen! Och detta är i samråd med mina föräldrar.
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Lelle.
Mer
4 år 8 månader sedan #1175666 av Zoidar
Tycker inte du ska göra något alls utan råd från en läkare.

Anchored in Christ ✟