Normaldos Zyprexa/Olanzapin?

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
4 år 6 månader sedan #1192572 av Cosmos
Frågan som ovan. Har haft Zyprexa i bortåt två år nu. Den funkar bättre än Seroquel och ger inte samma viktuppgång, men jag upplever den ändå inte som helt potent.

Problemet är dosen vilken har höjts och sänkts sedan jag började. Jag hade länge 20 mg, men jag var väldigt trött då så läkaren sänkte till 15 mg. Nu upplever jag det som ett kemiskt kaos i hjärnan och vet inte vad jag ska göra.

Min sjuksköterska kallar dosen för "pytteliten", jag är benägen att hålla med henne.
Mer
4 år 6 månader sedan #1192602 av Fantasio
Femton milligram tycker inte jag är en pytteliten dos. Jag började på 10 och fick höjt till 20.
Mer
4 år 6 månader sedan #1192603 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet Normaldos Zyprexa/Olanzapin?
15 mg Zyprexa er nok for lite. Men man blir både trøtt og kvalm av den. Sultfølelsen ble enorm da jeg brukte den.
  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
4 år 6 månader sedan #1192729 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Normaldos Zyprexa/Olanzapin?
Verkligen ingen som har Zyprexa?
Mer
4 år 6 månader sedan #1192730 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Normaldos Zyprexa/Olanzapin?
När jag var psykotisk för första gången fick jag 20mg Zyprexa. Sen sänktes den till 10mg. Tror vanlig dos är 10-20mg.

Anchored in Christ ✟

  • Cosmos
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Seniorhedersmedlem
  • Seniorhedersmedlem
  • Ta det kallt, varmare blir det inte
Mer
4 år 6 månader sedan #1192734 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Normaldos Zyprexa/Olanzapin?
Ja, jag ska be om att få tillbaka mina 20 mg. Nu är det lite kris. Jag kan inte ta ut tabletterna från apoteket förrän 21 okt och de är nu slut. Har kontaktat min samordnare via hennes röstbrevlåda får se om det händer något.