Vad ska man göra åt sina skakningar?

Mer
4 år 6 månader sedan #1195308 av memphis
Mitt problem med skakningar är ganska nytt. Det är mest vänster hand/arm som darrar, men även höger arm, ibland båda benen och nacken. Det gör det lite svårare att äta och dricka, skriva med en penna är också svårt, och pilliga saker. Nu vet jag inte var jag ska vända mig eftersom jag inte vet vad skakningarna beror på. Är det en biverkan av antipsykotika eller lithium, och tas upp med psykiatriker? Eller ska jag vända mig till vårdcentralen?
Mer
4 år 6 månader sedan #1195312 av Cosmos
Jag har också besvär med skakningar i händerna. Jag tror det beror på medicinerna och det faktum att jag dricker mycket alkohol. Det är dock inte så farligt att folk tittar men det är en plåga att utföra pillriga saker. Skriva är ett helvete. Ser ut som om min katt har klottrat med tassarna.
Mer
4 år 6 månader sedan #1195316 av memphis
Samma här Cosmos. Min handstil är helt förstörd. Min namnteckning skulle aldrig gå igenom i en sådan situation där namnteckning jämförs.
Mer
4 år 6 månader sedan #1195320 av Vittrad
När jag tog litium så hade jag också skakningar i händerna, så pass att folk uppmärksammade det. Det är tydligen en vanlig biverkan som man kan få av den. Jag hade därför tagit upp det med psykiatrin och inte med vårdcentralen, då de bara hade bett mig vända mig till psykiatrin i slutändan i alla fall. Är din litiumnivå stabil i övrigt?
Mer
4 år 6 månader sedan #1195321 av memphis
Ja det tror jag Vittrad. Jag går ju på blodprover men får aldrig veta resultatet, de säger att de hör av sig om provet är dåligt. Men du har nog rätt i det att det är bäst att ta upp med psykiatrin i stället för VC. VC kommer hänvisa till medicinerna.
Mer
4 år 6 månader sedan #1195326 av Cosmos
Det finns en medicin som fixar det där med skakighet och också hårt bankande hjärta. Jag tror de med panikångest brukar få den. Den heter Inderal och funkar tydligen jättebra.