Vad ska man göra åt sina skakningar?

Mer
4 år 6 månader sedan #1195475 av Richard
En jag känner har också väldiga skakningar, tror det beror på hans litium. Möjligen kan Akineton hjälpa.
Mer
4 år 6 månader sedan #1195481 av memphis
Aha. Då verkar det allt som allt som att det är lithium som orsakar det. Jag ska snart få en läkartid så jag ska föreslå Akineton då. Även fast läkare inte gillar när man har förslag, ska jag föreslå det.
Mer
4 år 6 månader sedan #1195530 av Richard
Njo, jag tycker att man ska kunna få föreslå själv... I.o.f. inte om man föreslår att man vill ha typ en massa morfin eller liknande. En läkare sa att man själv bör vara sin egen doktor o prova sig fram, men förvisso tycker de ju inte om att man proppar i sig en massa grejer som man inte har förskrivet. Men jag har föreslagit många gånger ny medicin, som jag fått, o erkänt att jag provat ibland på egen hand.

Akineton är förvisso inte narkotikaklassat, men man blir helt sne om man tar mycket. Själv kan jag inte ta det alls, då jag får psykos av den. Men prova med 1/4-del till att börja med. Tror bara de finns som 2 mg.
Mer
4 år 6 månader sedan #1195532 av memphis
Tack för tipsen Richard! Det låter ju som Akineton är en bra idé. Jag får väl våga ta upp det själv, jag kan ju säga att jag hört av en bekant som också har skakningar kanske. Jag vet inte ens vad jag får för läkare, det är ny varje gång för mig, men jag hoppas på en manlig. Jag tycker de är lite bättre och har jag tur får jag en överläkare :)
Mer
4 år 6 månader sedan - 4 år 6 månader sedan #1195535 av Zoidar
Deleted

Anchored in Christ ✟

Last edit: 4 år 6 månader sedan by Zoidar.
Mer
4 år 6 månader sedan #1195540 av memphis
Jag ska be att jag får en överläkare. Eller i vart fall ingen praktikant. Överläkare förstår mer så är det bara.