olanzapine, gå ner i vikt

Mer
4 år 2 månader sedan #1230779 av ensagaomlivet
Måste det ske en viktökning av olanzapine? Finns det någon är som INTE ha gått upp? Om jag tränar regelbundet och äter fett nyttigt, kan jag gå ner några kilon även om jag äter olanzapine? Hoppas!
Mer
4 år 2 månader sedan #1230781 av Clean
Svar från Clean i ämnet olanzapine, gå ner i vikt
Nej jag tycker det är jättesvårt att gå ned på olanzapinet har testat. Det krävs disciplinen som jag inte har som kanske du har! Jag står stilla i vikten. Men jag tänker det är viktigast att må bra än gå ned.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1230782 av IngeF
Svar från IngeF i ämnet olanzapine, gå ner i vikt

ensagaomlivet skrev: Måste det ske en viktökning av olanzapine? Finns det någon är som INTE ha gått upp? Om jag tränar regelbundet och äter fett nyttigt, kan jag gå ner några kilon även om jag äter olanzapine? Hoppas!


Problemet er vel det at man er konstant sulten på Zyprexa, uansett hvor mye man spiser, så blir man aldri mett. Ettersom som det også er et sløvende medikament, så har aktivitetsnivået nok også en lei tendens til å falle. Det er selvsagt en uheldig kombinasjon. Zyprexa var det mest brukte for 10-15 siden, men det er neppe det mer, i hvert fall ikke i Norge. Hadde jeg vært deg, ville jeg bedt om å få teste noe annet i stedet. Zeldox har riktignok svakere effekt på de fleste, men også en mildere bivirkningsprofil. Seroquel, Abilify og Solian er nok også bedre enn Zyprexa.
Last edit: 4 år 2 månader sedan by IngeF.
Mer
4 år 2 månader sedan #1230785 av Clean
Svar från Clean i ämnet olanzapine, gå ner i vikt
Du kan juh testa olanzapinet för alla går inte upp i vikt men om du går upp några kilo kan du sluta med den för det kommer inte stanna där viktuppgången. Så prata med din läkare vilka andra alternativ det finns.
Mer
4 år 2 månader sedan - 4 år 2 månader sedan #1230786 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet olanzapine, gå ner i vikt
Jag gick upp 15-20 kilogram på Olanzapin plus Mirtazapin. Gick ner i vikt när jag fick Invega istället. Men det är kämpigt att gå ner igen. Nästan nere på trivselvikten igen.

/Dave
Last edit: 4 år 2 månader sedan by 1Dave.
Mer
4 år 2 månader sedan #1230788 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet olanzapine, gå ner i vikt
Jag gick upp på Zyprexa, min första medicin. Jag var inlagd länge och tröståt godis. Jag gick upp till 120 kilo och väger nu drygt 100. Vägde ca 75 kilo innan jag sattes in på antipsykotisk medicin. Jag skulle kunna gå ned i vikt om jag skippade läsken. Det går säkert bra att gå ned i vikt på Olanzapin. Drick inte läsk är mitt råd.