Abilify och antidepp

Mer
4 år 2 månader sedan #1232222 av ensagaomlivet
Hej finns det någon här som har erfarenhet av abilify och antidepp mediciner? hur går dom ihop? funkar det? biverkningar? Jag ska eventuellt börja med abilify och escitalopram, vad har ni för tankar om det? Tack på förhand!
Mer
4 år 2 månader sedan #1232225 av 1Dave
Svar från 1Dave i ämnet Abilify och antidepp
Jag fick byta till Abliify Maintena från Trevicta för cirka ett halvår sedan. Har märkt en riktig boost i mående och driv/energi.
Står även på Mirtazapin och Voxra.
Jag märker inga direkta biverkningar. Men har haft Mirtazapin i många år och Voxra ett år ungefär så möjligt att kroppen har vant sig vid medicinen nu?

/Dave
  • Josa
  • Besökare
  • Besökare
4 år 2 månader sedan #1232231 av Josa
Svar från Josa i ämnet Abilify och antidepp
Hej! Jag har abilify och oralin som är en antidepressiv medicin. Abilify funkar bra mot högljudda röster för mig men tar inte bort alla symtom. Jag blir piggare av oralinet men inte gladare. Jag har inte märkt av några biverkningar.
Mer
4 år 2 månader sedan #1232272 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Abilify och antidepp
Abilify används i USA för att förstärka effekten av antidepressiva. Men ökad risk för serotoninergt syndrom finns om Abilify kombineras med antidepressiva.
Läs mer här:
www.internetmedicin.se/page.aspx?id=6232
Mer
4 år 2 månader sedan #1232292 av Richard
Svar från Richard i ämnet Abilify och antidepp
Abilify/Aripiprazol var en av de värsta medicinerna jag fått! Hade den i doser om 10-15 mg i runt 2-3 månader. Jag blev helt apatisk, känslokall o introvert.

Gick inte till min dagliga verksamhet, tjejen gjorde slut o sånt. Men det värsta var att det satt i typ 3 månader till efter jag hade slutat med den o återgått till Haldol.

Hade även Venlafaxin under den tiden.
Mer
4 år 2 månader sedan #1232301 av krokus
Svar från krokus i ämnet Abilify och antidepp
Jag har haft Abilify sedan december 2006 och började med antidepressiva under våren 2007.

Den antidepressiva som funkar bäst för mig är Sertralin, och jag har provat många andra antidepressiva, inte enbart SSRI. Sertralin är SSRI.