Kan antipsykotika hjelpe på motivasjon, gi mer energi og intiativ?

Mer
4 år 1 dag sedan #1251646 av Annanstans
Isåfall eer det noen spesiell som funker best eller er de like alle sammen?
Mer
4 år 1 dag sedan #1251649 av Geta
Abilify ska ge mest energi. Den både gasar och bromsar. Har inte själv fått prova den medicinen.
Mer
4 år 1 dag sedan #1251655 av Amandara
Abilify var värdelös för mig. Det är ett försäljningsknep att den gasar och bromsar efter behov. Det är för bra för att vara sant och den funkar inte så. Gasade upp som fan i början med en jävulsk rastlöshet- vadå klättra på väggarna. Och sen ba inget. Ingen medicin för mig iaf.
Mer
4 år 1 dag sedan - 4 år 1 dag sedan #1251665 av Lelle
hade den när patentet fanns kvar, så jävla dyr! Rejäl aptit, svårt att ta egna initiativ, kunde bland annat inte ta för mig att träna. Och flera kvällar uteblev tandborstningen. Den stängde in mig totalt och jag blev i personlighet och till sättet en annan människa. Och viktuppgången var hemsk.

Abilify är typ den enda antipyskotikan som påtagligt gett tydlig viktuppgång.
Last edit: 4 år 1 dag sedan by Admin1.
Mer
4 år 1 dag sedan #1251719 av Inwatto
Om man saknar motivation, energi och initiativförmåga så har man negativa symptom. De antipsykotika som finns, fokuserar på att ta bort positiva symptom och hjälper nada mot negativa.

Jag har Abilify och det är enda medicinen jag blivit stabil på. Humöret är stabilt och jag har inga paranoida tankar. Visst saknar jag inititativ m m. Det får jag försöka klara mig utan.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
4 år 1 dag sedan #1251837 av 1Dave
Abilify Maintena har höjt min motivation och energi iaf. Tränar regelbundet sen bytet från Trevicta och ligger inte på soffan längre.

/Dave