Hur länge finns medicinen i kroppen?

Mer
3 år 8 månader sedan #1278495 av smaland
Tar abilify morgon 15 mg och 1 tablett sertralin, hur länge finns det kvar i kroppen?
Mer
3 år 8 månader sedan - 3 år 8 månader sedan #1278496 av krokus
"Den genomsnittliga halveringstiden för aripiprazol varierar mellan 75 och 146
timmar beroende av CYP 2D6-aktiviteten."

Från Janusinfo.
janusinfo.se/download/18.691fcf616219e10...azol_hela_050916.pdf
Last edit: 3 år 8 månader sedan by krokus. Orsak: Länk tillagd
Mer
3 år 8 månader sedan #1278497 av Inwatto
En del av Abilify-medicinen hamnar i fettet och stannar där, länge. Helt utan medicin blir man inte på nån månad. Så, det är lurigt. Dock behöver man typ 2 mg Abilify för någon effekt, så i slutet har man bara biverkningarna kvar.

Står du på 15 mg Abilify, så tänk på att inte sluta tvärt utan trappa ner!

Sertralin vet jag inget om, men antidepressiva mediciner brukar vara "smärtsamma" att sluta med. Det kan komma alla möjliga utsättningssymtom. Trappa ner succesivt - det kan ta flera månader att bli av med en medicin man haft länge.

Prata inte med hat i munnen!
Mer
3 år 8 månader sedan #1278552 av Admin1
Halveringstiden för Sertralin är ungefär ett dygn, men i hjärnan kanske den kan vara lite längre. Samma sak för Abilify, som har lång halveringstid 3-6 dagar. Fördelen med Abilify är om man glömmer en dos så är det inte så illa, eftersom den är långverkande. Nackdelen om man ändrar dosen tar det 9 - 18 dagar innan man kan säkert avgöra effekten av doshöjningen.
Mer
3 år 8 månader sedan #1278644 av memphis
Seroquel depot, som jag äter, går ur min kropp på 20 timmar. Jag känner direkt när den börjar gå ur kroppen. Nu till ecmxempel har jag väldigt låg koncentration kvar. Men det är 2 timmar kvar tills jag ska ta den igen.
Mer
3 år 8 månader sedan #1278801 av Admin1
Hur mycket Seroquel Depot tar du memphis per dag?