Drummer bästa hur är det med Reagila?

  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 5 månader sedan - 3 år 5 månader sedan #1298077 av Pimed
Och hur går det med hunden?
Last edit: 3 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 5 månader sedan - 3 år 5 månader sedan #1298174 av Drummer
Det går väl inte så bra med hunden! Hon stannar upp ofta och man får dra i kopplet för att hon ska gå framåt.

Har bestämt mig nu att gå en annan runda i skogen och se om det går bättre. Hon är fysisikt frisk men kanske psykiskt sjuk och det är mitt fel!

Hur det går med Reagila! Gått på tabletten i 6 dagar nu och känner inga biverkningar men det är lägsta dos jag går på. Ska öka dosen nästa vecka! Jag har kanske lite mindre ångest och mina känslor har kommit tillbaka väldigt lite!

Det kan ta 2-6 veckor innan man får full effekt av Reagila men då måste man upp i normaldos. Går endast på 1,5 mg nu men nästa vecka ska jag börja på 3 mg och efter 1 vecka 4 mg vilken är normaldosen!
Last edit: 3 år 5 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 5 månader sedan #1298335 av Admin1
Drummer, när hon stannar kan du inte locka med hundgodis för att få fart på henne?
  • Pimed
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
3 år 5 månader sedan #1298343 av Pimed
Svar från Pimed i ämnet Drummer bästa hur är det med Reagila?
Fint att höra drummer! Jo testa olika saker för att få henne att gå med i dina promenader. Det är inte ditt fel. Alla har vi motgångar även hundar.

Antipsykotiska får inte full effekt förrän tre till sex månader. När medicinen får den här perioden på tre till sex månader full effekt. Så dom första två veckorna känner man bara lite effekt och trots detta så är det jackpot. Gör inte medicinen en mycket friskare efter tre till sex månader känner man inte det minsta lilla förbättringar dom första två veckorna som man började käka dessa piller. Så första veckorna om man känner en liten förbättring är det jackpot! Så käka den här medicinen i minst tre till sex månader så ser du att det som jag skrev är sant vilket det är.
Mer
3 år 5 månader sedan #1298350 av Drummer

Admin1 skrev: Drummer, när hon stannar kan du inte locka med hundgodis för att få fart på henne?


Jag kastar godis framför henne ibland och det går bra men sedan kan hon stanna upp igen. Jag tror Ellie känt av att jag inte mått bra och blir undrande!
Mer
3 år 5 månader sedan #1298351 av Geta
När jag är ute på mina stavgångspromenader, ser jag ofta hundägare med sina hundar. Hundarna står ofta och luktar på något, så det är nog bara naturligt att Ellie stannar upp ibland.