överens om en dom.. och det är: fortsatt Clozapine!

Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1310972 av Lelle
träffade läkaren idag. om bara 3 dagar har jag tagit detta läkemedel 1 års tid. 12 månader.
Man säger att långtidsbehandling är 6 månader, nu är jag uppe i dubbla och en fortsatt tid på detta läkemedel till.

jag har dosen 500 mg!

och det bästa av allt. om man gått igenom 1 års tid på den är biverkningsrisken för agranulocytos bara 0,1%! mot innan 1%. och jag fick inte agranulocytos och nu är risken endast 0,1%
 
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Admin1.
Mer
3 år 3 månader sedan #1311038 av Admin1
Det går att ha högre doser än 500 mg, men risken för kramper ökar över 450 mg/dag. Normaldosen är 200-400 mg/dag.
Mer
3 år 3 månader sedan #1311050 av Richard
Jag blir helt psykotisk om jag tar clozapine...

Men bra att det funkar för dig! :)
Mer
3 år 3 månader sedan #1311063 av Lelle
Tack Richard. Haldol och Clozapine motverkar psykos på olika sätt. Haldol via antagonistisk effekt av Dopamin D2-receptorn. Clozapine via Glutamat.

Verkar som det är hur Haldol gör som fungerar för dig!
Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1311103 av Richard
Jo, det gör det.

Jag blir "rädd" på nått konstigt sätt om jag inte tar Haldol. Det är nån psykotisk känsla jag har, men blir inte helt psykotisk utan den, men det inte roligt. Jag vet att Haldol blockerar D2-receptorn men att Clozapine verkar på glutamat visste jag inte. Jag trodde bara det var nya mediciner som Reagila o sånt som verkar via glutamaten.

Man ska inte lattja själv med mediciner, men jag är ju så nyfiken. Så fick jag några Clozapin av en polare som har det mot sin schizofreni, så testade jag dom o blev helt konstig, men det var inte heller roligt...
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Richard.
Mer
3 år 3 månader sedan #1311167 av Lelle

Admin1 skrev: Det går att ha högre doser än 500 mg, men risken för kramper ökar över 450 mg/dag. Normaldosen är 200-400 mg/dag.

Mm... sa läkaren med. Jag frågade om vi kunde gå upp lite till. Fick svar Nej från läkaren och sa att det är p.g.a kramprisker!