Hur länge ska Brexpiprazol dröja?

Mer
3 år 3 månader sedan - 3 år 3 månader sedan #1314435 av Lelle
någon som har underättelse uppgifter som inte syns för allmänhet kring när detta neuroleptikum ska introdueras i Sverige?

Jag är nämligen väldigt intresserad av Brexpiprazol. Jag svarade bra på Abilify (aripiprazol) , men den speedade upp hjärnan, strssade upp hjärnan. En likadan som inte gör en speedad, vore perfekt! Och just en sådan som jag letar efter är: brexpiprazol! Brexpiprazol sägs vara att man inte får uppstressad hjärna.

Och till kostnasdsfråga? Kommer den vara lika dyr som Abilify var? 
Last edit: 3 år 3 månader sedan by Lelle.
Mer
3 år 3 månader sedan #1314677 av Admin1
Troligen har prisförhandlingarna dragit ut på tiden och priset, som fabrikanten föreslagit har varit för högt. Normalt tar prisförhandlingarna ett år. Det godkändes i EU i juni 2018. Fördelen med Rxulti är mindre rastlöshet. Dopamineffekten är 40 % medan Abilify har 60 %. Reagila har 20 % dopamineffekt.
Mer
3 år 3 månader sedan #1315108 av hans52
Finns det antipsykotika som man går ner i vikt av?
Mer
3 år 3 månader sedan #1315112 av krokus
Hans,
Det tvivlar jag på. Annars skulle väl neuroleptika säljas i stora mängder på svarta marknaden. "Bantningspiller". :lol: 

Vissa är snällare mot viktökning än andra. Tror att Abilify och Trilafon är rätt snälla.  
Mer
3 år 3 månader sedan #1315113 av Geta
Det är meningen att man ska bli slö på antipsykotika. Så var det förr i allafall.
Mer
3 år 3 månader sedan #1315120 av hans52
Efter att jag har fått mina 50mg nozinan på kvällen blir jag seg och slö och längtar efter att få gå och lägga sig.