Biverkningar av Abilify och Cipramil

Mer
17 år 5 månader sedan #54353 av AmandaS
Jag har problem med dålig balans. Flera gånger per dag är jag nära att trilla omkull för att mitt balanssinne sviker mig. Min läkare mumlade någonting om att det kunde ha med mina mediciner att göra, Cipramil och Abilify. Har någon annan här upplevt samma sak med dessa mediciner eller liknande preparat?
Mer
17 år 5 månader sedan #54357 av Q.L
När jag åt Cipramil hände detta mig att jag ramlade omkull ofta...
Mer
17 år 5 månader sedan #54358 av Bitte
När jag tog Haldol och Zyprexa hade jag balanssvårigheter.
Mer
17 år 5 månader sedan #54359 av leva
Cipramil har jag använt men har inte kännt av några biverkningar vad jag kan komma ihåg. Abilify har jag inte haft.
Mer
17 år 5 månader sedan #54376 av Mange
Hejsan! Jag tar abilify och cipralex (som är någon form av cipramil, tror jag). När jag glömmer att ta cipralex så får jag någon form av elektrisk spänning i huvudet och i fötterna samt känner mig dåsig. Och efter ett år fick jag det även det när jag åt medicinen regelbundet, så jag har nu sänkt dosen under läkarens medlåtande.
Mer
17 år 5 månader sedan #54378 av Admin1
När jag använde Cipramil fick jag ibland problem med väldigt korta perioder av yrsel och oftast när jag stod stilla i t.ex. en kö. Besvären försvann när jag slutade med preparatet. Både Cipramil och Abilify kan enligt FASS framkalla yrsel som biverkan.