Erfarenheter av SEROQUEL.

  • Varför
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 3 månader sedan #61943 av Varför
Erfarenheter av SEROQUEL. skapades av Varför
Hej.
Någon som har erfarenheter av Seroquel, positiva som negativa?


MVH
VarFör
Mer
17 år 3 månader sedan #62025 av Moonlight
Svar från Moonlight i ämnet Erfarenheter av SEROQUEL.
det enda negativa är väl att efter en timme av intaget så kan du äta massor. Men därför bör man ta seroquel innan man lägger sig, och en halvtimme-40 minuter efter intaget blir man också jättedåsig.
Men det är det enda, bra medicin. Har inte gått upp i vikt alls...väger bara 50 kg.
Mer
17 år 3 månader sedan #62141 av Sofie
Svar från Sofie i ämnet Erfarenheter av SEROQUEL.
Jag tycker att min mage har blivit uppkörd och känslig sedan jag började äta Seroquel. Värst var när jag skulle testa Grapefruit, vilket det varnas för i förpackningsinformationen. Nu har jag dessutom haft en längre period av förkylning och depression resulterande i magkatarr. Så jag har börjat äta magsårsmedicin, receptfritt i och för sig. Det är för tidigt att uttala sig om Seroquel för min del 2-3 mån efter medicinbytet. Har dålig kontakt med psykiatern. Inte träffat honom sedan jag skrevs ut i början av november. Han kan enbart nås via en kontaktperson som jag har telefonkontakt med. (Har haft en del strul med försäkringskassan dessutom). Jag har känt att jag har varit tvungen att etappvis minska dosen på eget initiativ. Startade på 600 mg, nu nere på 300 mg.

/Sofie
  • Frankie
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
17 år 3 månader sedan #65268 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet Erfarenheter av SEROQUEL.
Hej!

Jag har en dos på 500/dag.
Blir väldigt trött och hängig .?
Mer
17 år 3 månader sedan #65347 av Galen
Svar från Galen i ämnet Erfarenheter av SEROQUEL.
Jag har en dos på 1500mg utspritt på dagen. Jag tror detta är det neuroleptikum som ger minst bieffekter. Dock blir jag ibland kraftigt dåsig av läkemedlet.
Mer
17 år 2 månader sedan #65555 av solkatten
Svar från solkatten i ämnet dåsig och trött
kände mig som en zoombie ingen bra medicin för mig alltså, nu har jag abilify och det känns mkt bättre ingen trötthet ingen viktuppgång.