EDRONAX

Mer
16 år 11 månader sedan #77931 av jomaky
EDRONAX skapades av jomaky
Min läkare bytte idag ut 20mg citalopram till 2x4mg Edronax. Syftet är att dämpa min ångest och lindra depression samt att göra mig mer akitv o öka min initiativförmåga.

Någon som har erfarenheter av denna medicin?
Mer
16 år 11 månader sedan #77982 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet EDRONAX
Jag kan inte påminna mig att någon tidigare fått Edronax. Det är ett ganska nytt preparat, som verkar annorlunda än andra antidepressiva. Det verkar specifikt på noradrenalin, medan de antidepressiva, som används mest idag verkar på serotonin. Jag har läst att Edronax kan ge viktminskning, medan andra antidepressiva ofta kan ge litet viktökning ibland.
Mer
16 år 11 månader sedan #77998 av iatros
Svar från iatros i ämnet EDRONAX
Min erfarenhet när det gäller edronax är att många upplever yrsel till följd av blodtryckssänkning. Det är väl inget väldigt utbrett SNRI men kan ha god effekt.
  • Frankie
  • Besökare
  • Besökare
16 år 10 månader sedan #81538 av Frankie
Svar från Frankie i ämnet EDRONAX
Jag har haft Edronax, men det hjälpte inte alls mot min depression.
Mer
16 år 10 månader sedan #81755 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet EDRONAX
jag ska byta till edronax den 25e och hoppas den gör mig mer aktiv och social plus att jag har vissa ADHD störning och då ska edrnoax tydligen vara ett bra preparat.
Mer
16 år 10 månader sedan #81852 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet EDRONAX
Aspie har ADHD och hon tyckte att antidepressivat Aurorix var bättre än Edronax. Du kan läsa om det på tråden nedan:
<!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=2&am...c.php?f=2&t=8572 [/url]<!-- l -->