Tankarna från min andra psykos släpper inte! Ska jag höja

Mer
16 år 10 månader sedan #78039 av ThinkTank
medicindosen?

Såhär ligger det till:

Jag har inga nya konspirationstankar och ser inga samband och har under våren inte sett några samband som kan klassificeras som vanföreställningar. Däremot har jag tyvärr kvar tankar från min förra psykos som jag har vissa "bevis" för som jag skrivit om tidigare. Det är inga riktiga bevis men jag vill lite att de ska vara det. Så jag tror lite på dem... trots att jag rent logiskt kan resonera mig fram till att de inte stämmer. Så har jag också alkoholabstinens och känner för att dricka i flera dar... det skulle leda till en ny psykos för mig - det vet jag. Då skulle jag börja se alla "samband" igen.... samband jag nu i nyktert läge inte ser... tycker ni jag ska höja min medicindos? äR jag psykotisk?
Mer
16 år 10 månader sedan #78043 av aspie
Som sagt, jag anser att du inte är psykotisk, men det är bara en åsikt. Jag skulle inte höja medicindosen, men ifall du vill pröva om det hjälper, it's up to You, så länge du inte höjer orimligt mycket.
Mer
16 år 10 månader sedan #78055 av ThinkTank
Nej jag är inte psykotisk. Jag tror inte på tankarna från min psykos rent logiskt men känslomässigt kan jag inte släppa taget om dem. Jag vet att jag var psykotisk och att konspirationen inte finns.

Det gäller nog bara att skapa bilder för det.

När jag var i trädgården och predikade så hörde ingen mig. Det var inga dolda mikrofoner som spelade in vad jag sa. Att stjärnorna grinade på TV hade inget att göra med mig. Jag vet det. Jag är med andra ord inte psykotisk. Jag älskade bara min identitet under psykosen och vill så gärna att det ska vara så. Men istället är jag en schizofren vanlig snubbe... bittert... men så är det :)... men tror ni inte jag borde höja min medicindos?
Mer
16 år 10 månader sedan #78064 av aspie

ThinkTank skrev: men tror ni inte jag borde höja min medicindos?

Driver du med oss när du frågar samma sak så många gånger? :D
Mer
16 år 10 månader sedan #78115 av Admin1
Om jag var du skulle jag prata med läkaren och fråga om du lider av tvångstankar och om du kan få i så fall någon medicin mot det. Ungefär 20 % av de med schizofreni har också problem med tvångstankar, så det är ganska vanligt. Om behandlingen mot tvångstankar har effekt, så kommer du inte tänka så ofta på dina psykoser och det kommer att bli ett mindre problem för dig. Jag tror att det kan lösa ditt problem kanske.
  • Spoky
  • Besökare
  • Besökare
16 år 10 månader sedan #79966 av Spoky
Svar från Spoky i ämnet dricka
:twisted: jag känner också att ja vill dricka varje dag,just nu är ja bakfull och igår bråkade jag med min kille som skrek i luren att han ville att ja skulel börja med antabusen igen =( jag slutade med den för nästan två veckor sen,druckit nästan varje dag sen dess. Men ja tycker om alkoholen så mycket att ja stuntar i om de tar slut mellan oss. de går han runt o säger till andra att ska hon dricka kommer de ta slut =(
jaja,psykos har ja dagligen . hör röster osv. de är jätte jobbigt. just nu går ja på stark medecin som ska ta bort de men ja slarvar så mycke tmed medecinen så de blir helt fel. får försöka att ändra mig lite kanske??