Skånsk Viskaträff 5½

Mer
14 år 8 månader sedan #234881 av Tikki
Vi har haft en träff som vi kallade nr 5 men pga att en träff döptes om till läger så blir detta egentligen nr 5.
Jag föreslår nästa träff till Sön 27 september. Samling i Lund, därefter utflykt till Dalby stenbrott och Dalby hage.
Mer
14 år 8 månader sedan #234885 av malin71
Svar från malin71 i ämnet Skånsk Viskaträff 5½
Jag är på TIKKI! :mrgreen:

Vi kommer till Lund och kan plocka upp 3 personer extra med bilen.

Kul att få ses igen........ mmmmmm......


Kramis
Mer
14 år 8 månader sedan #234886 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Skånsk Viskaträff 5½
Jag kan ta fyra i min skrothög.
Mer
14 år 8 månader sedan #235052 av skord
Svar från skord i ämnet Skånsk Viskaträff 5½
jag är med! ni är fina vänner. hoppas fler tar sej mod att träffas.


ska bli kul tikki. 27 september kan man nästan ta en tur till skrylle och gå runt och plocka svamp eller i trollskogen där i närheten?

du får va moderator tikki. ska bli kul. kram
Mer
14 år 8 månader sedan #235171 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Skånsk Viskaträff 5½
:lol: Viskavänner, jag tog min disk nyss och tänkte under tiden på er viskavänner i Skåne med omnejd.
Det verkar inte vara några svårigheter med allmänna kommunikationer i skåne, så varför inte starta till att börja med en ideell förening som kan heta exempelvis viska vänner eller vad ni själva kommer på.

ni kan ju sedan söka medel för att driva den genom kommuner och landstinget i skåne.
Ni kan sedan, om ni hittar en stor och övergiven gård, lada eller i ett hus i någon stad som är billigt och som ni kan rusta upp med eget hantverk. ni skulle eventuellt kunna fungera såsom ett fontänhus, eller som träffpunkt någonstans i någon stad. Börja i liten skala och försök till att börja med bilda föreningen och sedan med gemensamma krafter bygga upp den och organisera er.
Ni kanske skulle ha det som allaktivitetshus med kafeteria i kollektiv regi, där ni är var och en anställd i kollektivet och stöttar varandra på jobbet.

Kommunen är ju skyldiga till att ge er sysselsättning, så här skulle ni kunna få folk som är handledare och är anställda genom avtal med kommunen, där ni skall propsa på att själva få handplocka era anställda och att de är anställda genom er, så att ni garanterar ert fristående från myndigheter och andra.

Ni skulle förutom café verksamhet kunna ha ett hundpensionat där de som så känner för det trimmar hundar och tar hand om dem på dagtid, klipper klor, badar och ser till dem.

Ni skulle kunna leasa en kopieringsapparat modell större som gör det möjligt att trycka på vikta A3 papper (Ger en fyrsidig A4) och då kan ni trycka eran egen tidning. ni kan då låta trycka böcker i egen regi.

det finns här hur mycket som man kan hitta på och som ger er daglig sysselsättning inom ett överkomligt avstånd och som man själv inte behöver kosta på allt för mycket. Ni skulle ju kunna ta ut en medlemsavgift för att täcka de omkostnader som brev och brevpapper kostar, till att börja med

Nisse

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
14 år 8 månader sedan #235299 av Tikki
Svar från Tikki i ämnet Skånsk Viskaträff 5½
:mrgreen:
Jag har väldigt många ideer om liknande saker. En del av dem är färdiga på pappret med beskrivning på flera A4sidor och budget. Kollektivtrafiken här nere är dock inget att hurra för.