HTTPS - Är det säkert?

Mer
5 år 1 vecka sedan - 5 år 1 vecka sedan #1145293 av Nobel
Hej,


Undrar om det är möjligt att implementera HTTPS-kryptering på sidan. Det är nuvarande möjligt för tredjeparter att avlyssna trafiken som skickas mellan den privata datorn (användaren) och hemsidans server (viska) och på så sätt få tillgång till bland annat våra identiteter (om man inte varit väldigt försiktig och avsiktligt använder en krypterad anslutning redan, så som TOR). Detta kan vara extra känsligt för personer som redan är utsatta i samhället. Med HTTPS skulle det vara svårare för utomstående att bland annat veta vem som skriver vad i detta forum.

Skulle uppskatta att få veta om det finns några system som gör så att våra uppgifter skyddas.

Förstår att det kan vara känsligt att skriva detta på en sida med personer som är paranoida, och förstår om admin väljer att radera detta inlägg.


Vänligen,
Nobel
Last edit: 5 år 1 vecka sedan by Nobel.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1145316 av memphis
Svar från memphis i ämnet HTTPS - Är det säkert?
Jag vet ingenting om sånt här, men när man fyller i sitt lösenord står det att det skickas krypterat.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1145335 av Vittrad
Svar från Vittrad i ämnet HTTPS - Är det säkert?
Nobel, det här ämnet har varit på tapeten tidigare. Om jag inte missminner mig så skrev Admin1 något om att https skulle slöa ner sajten och att det inte behövdes såvida man inte är t.ex. en bank eller webshop som hanterar transaktioner och liknande.
Mer
5 år 1 vecka sedan - 5 år 1 vecka sedan #1145336 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet HTTPS - Är det säkert?
Jag har provat med https en kort tid men det blev massor av problem och sajten blev extremt långsam. Det går helt enkelt inte, men lösenordet är krypterat vid inloggning. Nu tror jag ingen är intresserad att avlyssna något här. Det tar tid att hålla på med sådant och ger säkert ingenting. Vi är ingen bank eller nätbutik.
Last edit: 5 år 1 vecka sedan by Admin1.
Mer
5 år 1 vecka sedan #1145339 av Geta
Svar från Geta i ämnet HTTPS - Är det säkert?
Vi är totalt ointressanta!
Mer
5 år 1 vecka sedan #1145344 av memphis
Svar från memphis i ämnet HTTPS - Är det säkert?
För "Kommersen" är alla intressanta. Som kunder.