Gammal meddlem säger hej med nytt konto

Mer
4 år 7 månader sedan #1181866 av Maxjohan1983
Välkommen tillbakas!

Vad var ditt gamla namn?

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
4 år 7 månader sedan #1181895 av Julle

Nissegossen skrev: Julle ja, han bor ett par uppgångar bort, när jag och min dåvarande sambo flyttade hit 1995 hjälpte han oss med flytten tacksam för hjälpen vi fick. Bra att umgås med, men törstig

Han fick pengar som tack för hjälpen, han klagade inte på pengarna kanske han fick mat ingående i det. Jag brukar som regel bjuda på mat när jag flyttar.

Så Julle välkommen tillbaka


Jag tror du förväxlar mig med någon annan tyvär.

//Älska och älskas
Mer
4 år 7 månader sedan #1181901 av Nissegossen

Julle128 skrev:

Nissegossen skrev: Julle ja, han bor ett par uppgångar bort, när jag och min dåvarande sambo flyttade hit 1995 hjälpte han oss med flytten tacksam för hjälpen vi fick. Bra att umgås med, men törstig

Han fick pengar som tack för hjälpen, han klagade inte på pengarna kanske han fick mat ingående i det. Jag brukar som regel bjuda på mat när jag flyttar.

Så Julle välkommen tillbaka


Jag tror du förväxlar mig med någon annan tyvär.



Jag vet grabben det är också att mina grannar läser här vad jag skriver, kanske detta väcker någon

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 7 månader sedan #1181903 av Cosmos
Vem du än är så välkommen!

Vad jag förstår efter frenetiskt googlande så är diagnosen cykloid psykos gammal men förekommer i ICD 10 som är en glömd och gömd diagnosbibel nu när DSM har tagit över. I DSM inrymmes termen cykloid psykos i diagnosen schizoaffektivt syndrom och bipolär 1.

sv.wikipedia.org/wiki/Cykloid_psykos

Jag har diagnosen schizoaffektiv men har alltid tyckt att cykloid psykos passar mina symtom bättre. Det snabba insjuknandet ger indikationer på en psykos som är bra i perioder och sämre i andra. P g a en vettig medicinering håller sig symptomen borta ganska bra, men jag har fortfarande föreställningar som kanske inte är hela adekvata i den verklighet jag lever i.
Mer
4 år 7 månader sedan #1181918 av 1Dave
Välkommen tillbaka!

/Dave
Mer
4 år 7 månader sedan #1181938 av Julle

Cosmos skrev: Vem du än är så välkommen!

Vad jag förstår efter frenetiskt googlande så är diagnosen cykloid psykos gammal men förekommer i ICD 10 som är en glömd och gömd diagnosbibel nu när DSM har tagit över. I DSM inrymmes termen cykloid psykos i diagnosen schizoaffektivt syndrom och bipolär 1.

sv.wikipedia.org/wiki/Cykloid_psykos

Jag har diagnosen schizoaffektiv men har alltid tyckt att cykloid psykos passar mina symtom bättre. Det snabba insjuknandet ger indikationer på en psykos som är bra i perioder och sämre i andra. P g a en vettig medicinering håller sig symptomen borta ganska bra, men jag har fortfarande föreställningar som kanske inte är hela adekvata i den verklighet jag lever i.


Ja det är ett gammalt namn kanske jag vet inte riktigt men har fattat att det är just så somdu skriver.
Tack för välkommnadet!

//Älska och älskas